[X] Кобольды, которые хотят жить | ходы игроков | Окружающий Мир

 
DungeonMaster Xrymify
08.11.2014 15:43
  =  
РЕЛИГИЯ КОБОЛЬДОВ

Kobolds have no time for organized religious ceremonies, but they are pious despite their preoccupation with work. Hard work is worship to a kobold, and action on behalf of the tribe is a prayer for success.
Still, every kobold lair includes one or two temples to Kurtulmak, limited only by spatial confi nes and mining priorities. These temples serve as housing for clerics and adepts and as storage places for the tribe’s mportant treasures, not as congregating halls for sermons or worship. Clergy must travel to the fl ock, and clerics oversee workers and provide support and admonishments to keep going. In this way, religion helps to maintain productivity. Priests help kobolds affi rm their devotion through living by the ideals of hard work and sacrifi ce. Primarily, dutiful kobolds prove their worth through steadfast dedication to their tribe. In this regard, kobolds who work to exhaustion are considered upstanding role models. Kobolds who willingly suffer injury so that the daily work can continue without interruption are treated with praise as zealous disciples.
Finally, kobolds who sacrifice their lives to facilitate the tribe’s success are remembered as folk heroes (the equivalent of saints).

Every kobold mining crew includes at least one adept whose constant presence is meant to keep kobolds strictly motivated. Adepts also serve as onsite physicians, healing and treating workers’ injuries. Kobold adepts nd clerics move among the workers, divinely bolstering stamina where needed. For this reason, kobold adepts replace animal trance with lesser restoration and daylight with create food and water on their spell.
Besides supervising mining operations, kobold clergy also look after the eggs and wyrmlings thought to be reincarnations of distinguished kobolds. On a ritualistic level, kobold clerics receive the vows of kobolds selected
by instructors to become lifelong sorcerers. Kobolds worship Kurtulmak, but individual tribes and kobolds might venerate another dragon deity.

Куртулмак

Рогатый Колдун, Острохвостый, Смотритель
Символ: Гномий череп
Мировоззрение: Принципиальный-злой
Покровительство: Кобольды, Ловушки, горное дело, война.
Прихожане: Кобольды

Kurtulmak is the god of kobolds, distinguished by his large size, mottled scales, and long tail tipped with a dreadful stinger. Kurtulmak encourages his followers to win battles by any means, retreat to fi ght another day, and to mete out revenge on every enemy, regardless of how long that retribution takes to achieve. Kurtulmak has hated gnomes ever since Garl Glittergold collapsed a mine on him.
Подробнее про бога кобольдов: ссылка
1

DungeonMaster Xrymify
09.11.2014 16:46
  =  
Имущество Племени!
У племени Кобольдов практически нет никакого общего имущества, поскольку все придерживаются принципа "Все своё ношу с собой".
Но порой бывает что Ящерки наворовали слишком много разного и интересного, при чем столько, что утащить сами все уже не могут.
Тогда они идут к Вожаку или Архивариусу Иглогриве и сдают лишнее имущество, будь то разные тряпочки, веревочки, кусочки доспехов или разные инструменты.
Только у этих двоих есть доступ к ОБЩЕМУ СУНДУКУ!. Это особый сундук, в который умещается много-много всяких разных интересных вещей!
Чаще всего конечно этим занимается Иглогривушка. Она бережно и заботливо складывает вещички в сундук, что бы там они были в безопасности и не потерялись.

Когда же кому то из Кобольдов племени нужно что то определенное, они могут подойти к Архивариусу и вежливо попросить. Ну или потребовать.
И если Вожак или Архивариус соглашаются, то открывают своим ключиком сундук и роются там в поисках нужных вещей.
На момент начала игры в сундучке лежит всего 5 разных вещичек.
Сперва Вожак или Архивариус определяют какая именно вещь им нужна.
Что бы найти в сундучке нужную вещь Вожак или Архивариус кидают кубик д100 + Умника + Бонусы поиска (включая Классовый бонус Архивариуса).
Чем лучше бросок, тем более хорошая вещь нашлась.
1 на кубике означает что найденная вещичка сломана и использовать её нельзя. (заряд сундука тратится в пустую).
100 на кубике означает что вещичек оказалось больше чем нужно (заряд сундука не тратится).
Промежуточные значения показывают качество вещички.
Вещей в сундуке [7/7]
Иглогрива и Вожак получают "Ключ от Общего Сундука"
Отредактировано 19.11.2014 в 17:55
2

DungeonMaster Xrymify
19.11.2014 17:59
  =  
Племя кобольдов после встречи с караваном
3

Добавить сообщение

Нельзя добавлять сообщения в неактивной игре.