Украсть летающий корабль | Партия


Юрих Грацвильд

В игре
Автор:   Eretar
Раса:   Человек
Класс:   Вор
Мировоззрение:   Хаотичный нейтральный
Сила:8 [-1]
Ловкость:16 [+3]
Выносливость:10 [+0]
Интеллект:10 [+0]
Мудрость:15 [+2]
Обаяние:14 [+2]
Внешность

Высокий, подтянутый молодой человек. Темнно-каштановые волосы, темно-карие глаза бросают оценивающий взгляд. Дорогая одежда, плавные движения и хорошие манеры.
Родовой герб Грацвильдов: Пересеченный щит, верхнее синее поле имеет изображение серебряной рапиры, на нижнем - красном, изображен впередсмотрящий золотой волк.
Характер
Двумя словами Юриха можно охарактеризовать как компанейского гедониста. Он любит большие, шумные компании, любит простые земные радости и любит это совмещать. Еще он очень гордится своим происхождением и иногда (когда не занят каким-то развеселым разговором или потреблением очередной порции "земных радостей") может быть заносчивым снобом. Впрочем это быстро проходит. Юрих беззлобен, но непостоянен, да и особой тяги к сотворению добра направо и налево не испытывает. Только в одном направлении - себе.
При всем при этом - душа компании. Общительный, в меру открытый.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Jurich Gratsweeld
Rogue, 1 lvl, Noble, Human
hair brown, brown eyes, white skin, athletic build
185 cm height, 77 kg weight, 18 years age

Alignment: Chaotic Neutral
Experience Points: 0/300
Inspiration: no

Size: Medium Speed: walking [30]'

STR: 8 [-1]
DEX: 16 [+3]
CON: 10 [+0]
INT: 10 [+0]
WIS: 15 [+2]
CHA: 14 [+2]

Senses: Passive Perception 16

Armor Class: - 14 (armor: 11 +3 DEX)

Hit Points 8 (8 at first level + 0 CON)

Proficiency Bonus: +2

Saving Throws:
Strength -1, Dexterity +5, Constitution 0, Intelligence +2, Wisdom +2, Charisma +2
[advantages on saves and influences, such as resists to charms and so on]

Skills (proficiency and/or special bonuses only):
Perception (Wis) +6 (+2*2 prof(exp) +2 Wis)
Slight of Hand (Dex) +5 (+2 prof +3 Dex)
Stealth (Dex) +7 (+2*2 prof(exp) +3 Dex)
Insight (Int) +2 (+2 prof + 0 Int)
Persuasion (Cha) +4 (+2 prof + 2 Cha)
History (Int) +2 (+2 prof + 0 Int)
Acrobatics (Dex) +5 (+2 prof +3 Dex)


Languages: Common, Halfling, Elven

Proficiencies: Light armor, Simple weapons, hand crossbows, longswords, rapiers, shortswords. Thieves’ tools, gamble set.
Armor: light
Weapons: Simple, hand crossbows, longswords, rapiers, shortswords.
Kit`s: Thieves’ tools, Three-Dragon Ante set.

Actions:
Jurich makes 1 attack:
– rapier (Finesse): +5 to hit (+2 prof +3 Dex), one target. Hit: 1d8+3 piercing damage
– dagger (Finesse, throwing(20/60)): +5 to hit (+2 prof +3 Dex), one target. Hit: 1d4+3 piercing damage
– shortbow (Ammunition (range 80/320), two-handed): +5 to hit (+2 prof +3 Dex), one target. Hit: 1d6+3 piercing damage

Racial traits:
Ability. Score Increase (two different ability scores of your choise increase by 1) (Dex, Wis)
Skills. (You gain proficiency in one skill of your choise)
Feat. Lucky


Class traits:
Expertise (Stealth, Perception)
Sneak Attack (1d6)
Thieves’ Cant

Background: Noble
Personality Traits.
Ideals. Independence. I must prove that I can handle myself without the coddling of my family or anyone else.
Bonds. I shall raise my noble name back to position of wealth and prestige.
Flaws. I have an insatiable desire for carnal pleasures.
Feature. Position of Privilege
Thanks to your noble birth, people are inclined to think the best of you. You are welcome in high society, and people assume you have the right to be wherever you are. The common folk make every effort to accommodate you and avoid your displeasure, and other people of high birth treat you as a member of the same social sphere. You can secure an audience with a local noble if you need to.
Инвентарь
Очки удачи: 0/3
Inventory:
a rapier
a shortbow and quiver of 20 arrows
Leather armor
two daggers
thieves’ tools
A set of fine clothes
a signet ring
a scroll of pedigree
Burglar’s Pack (a backpack, a bag of 1,000 ball bearings, 10 feet of string, a bell, 5 candles, a crowbar, a hammer, 10 pitons, a hooded lantern, 21 flasks of oil, 5 days rations, a tinderbox, a waterskin and 50 feet of hempen rope strapped to the side of it.)
Three-Dragon Ante set (1gp)
bottle of fine wine
bottle
and a purse containing 8 gp
Корбка господина Лана (предположительно содержит в себе духа-курьера)
Лут со скелетов:
серебряный браслет с кусочками синего кварца
19 золотых, 7 серебряных и одна не местная медная монета с треугольным отверстием
еще один набор отмычек
potion of healing
меч с гербом Рилвиров

Tilerey "Малёк" Yanek

В игре
Автор:   CeBeP
Раса:   Человек
Класс:   Колдун
Мировоззрение:   Хаотичный добрый
Сила:7 [-2]
Ловкость:14 [+2]
Выносливость:12 [+1]
Интеллект:10 [+0]
Мудрость:8 [-1]
Обаяние:18 [+4]
Внешность
Мальку сейчас шестнадцать лет, хотя он и не выглядит на свой возраст, слишком щуплым, низкорослым и поджарым, да и слабоват для пятнадцатилетнего мальчишки. Несмотря на указанные недостатки, щуплость и рост, Тиль достаточно симпатичен, чтобы привлекать взгляды, особенно когда оказывается на сцене, да даже если вместо неё просто старый потертый коврик. Малёк несмотря на свой возраст уже давно топчет дороги королевства, за это время он успел порядком одичать, кожа огрубела и сильно загорела, рыжие волосы выцвели до невнятного соломенно-клубничного цвета.
Одет Малёк обычно довольно легко, особливо по летнему то времени - льняные штаны, обтрепанные под коленями, перетянуты веревкой на тощей талии, босые ноги, котомка через плечо, и всё это хозяйство венчает огромная соломенная шляпа, периодически сваливающаяся на спину. По холодной погоде костюм иногда может дополнить рубаха из некрашеного льна, а ещё реже, в совсем уж скотскую погоду ещё и старые ботинки. К слову, частенько носится в своем колпаке с бубенцами от шутовского костюма, даже если не хохмит, не выступает и даже не думает никого развлекать, просто так.
Характер
Характер у Тиля довольно таки сложный, всё же в жизни, ему пришлось пережить довольно много неприятного, несмотря на то, что жизнь только начиналась. Война вообще не щадит детей. Впрочем, последние два года почти вернули ему прежнюю жизнерадостность и юморок. Только иногда, на него наваливается меланхолия, делая мальчишку угрюмым и резким. Магией он после побега из лагеря стал пользоваться гораздо больше, а вот всяких амбалов, военных и здоровяков довольно сильно опасаться. В остальном, Тиль обычный пятнадцатилетний мальчишка, бредящий о девчонках, грезящий о героях и рыцарях, склонный к глупым проказам и странным шуткам. Хотя пережитое всё же наложило на него отпечаток, любому симпатичному или просто добро улыбнувшемуся человеку очень легко завоевать доверие подростка, а там уже хоть веревки вить.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Тильэрей Янэк
Sorcerer (Wild Magic) lvl 1, Entertainer, Human (Variant)
hair - red, eyes - gray-blue, skin - sun-tanned, build - scraggy
height - 158, weight - 40, age -16

Alignment: chaotic neutral
Experience Points: 0
Inspiration: yes/no

Size: Medium
Speed: walking [30]'

Abilites
STR: 7 [-2]
DEX: 14 [+2]
CON: 12 [+1]
INT: 10 [+0]
WIS: 8 [-1]
CHA: 18 [+4]


Senses: Passive Perception 09.

Armor Class: - 12 (armor: 10 + 2 DEX)

Hit Points 7 (1d6 at first level + 1 CON)

Proficiency Bonus: +2

Saving Throws:
Strength -2, Dexterity 2, Constitution 4, Intellect 0, Wisdom -1, Charisma 6

Skills:
Acrobatics (dex) +4 (+2 prof +2 Dex)
Performance (Char) +6 (+2 prof +4 Cha)
Arcana (Int) +2 (+2 prof + 0 Int)
Persuasion (Char) +6 (+2 prof +4 Cha)
Deception (Char) +6 (+2 prof +4 Cha)

Languages: Common, Draconic

Proficiencies:
Armor (None),
Weapon (Daggers, darts, slings, quarterstaffs, light crossbows),
Kits(Disguise kit, Flute)

Spellcasting. Тильэрей is a 1st level spellcaster. His spellcasting ability is Charisma
Spell save DC 14 (8 base +2 prof +4 Cha)
Spell attack modifier is +6 (+2 prof +4 Cha)

Spells known:
Cantrips 4
Mage Hand


Prestidigitation


Shocking Grasp


Fire Bolt


1st level
Mage Armor


Witch Bolt


Memorize:
Cantrip(s) (at will, #known = 4): FIRE BOLT (PHB p. 242), SHOCKING GRASP (PHB p. 325), PRESTIDIGITATION (PHB p. 267), MAGE HAND (PHB p. 256)
1st level spells (#slots =2, #known = 2): MAGE ARMOR (PHB p. 256), WITCH BOLT (PHB p. 289)


Actions:
Tilerey makes 1 attack:
– Quarterstaff: +2 to hit (+2 prof +0 STR), one target. Hit: 1d6 bludgeoning damage if wielded with one hand, 1d8 bludgeoning damage if wielded with two hands. Versatile (1d8)
– Dagger: +4 to hit (+2 prof +2 DEX), one target, range 20/60. Hit: 1d4+2 piercing damage. Finesse, light, thrown (range 20/60)
– Shocking Grasp: +6 to hit, one target, range touch. Hit: 1d8 lightning damage, target can't take reactions until the start of its next turn

Tilerey makes ranged spell attack:
– FIRE BOLT(V, S): +6 to hit (+2 prof +4 CHA), one target, range 120. Hit: 1d10 fire damage
– Witch Bolt (V, S, M): +6 to hit (+2 prof +4 CHA), one target, range 30. Hit: 1d12 lightning damage on hit and on each of Tilerey’s turns for the duration of the spell (concentration up to 1 minute) if she uses her action only to deal the damage

Racial traits:
Ability Score Increase. Two different ability increase by 1 (Charisma, Wisdom)
Skills. You gain proficiency in one skill of your choice.
Feat. You gain one feat of your choice.

Wild Magic Surge


Tides of Chaos



Background:
Entertainer (4 jester, 10 Tumbler, 9 Storyteller)


Personality Traits.
8 I change my mood or my mind as quickly as I change key in a song
Ideals.
5 People. I like seeing the smiles on people’s faces when I perform. That’s all that matters. (Neutral)
Bonds
4 I idolize a hero of the old tales and measure my deeds against that person’s.
Flaws.
2 I’m a sucker for a pretty face.
Feature.
By Popular Demand


Feats:
Lucky
Инвентарь
- Quarterstaff
- a component pouch
- an explorer’s pack:
   - backpack,
   - bedroll
   - mess kit
   - tinderbox
   - 10 torches
   - 10 days of rations
   - waterskin
   - 50 feet of hempen rope
- two daggers
- Flute
- Mother Trinket (небольшой кулончик, в виде странной монетки, сильно потертый, помятый и с дырочкой для шнурка, подарен матерью когда-то очень и очень давно "на удачу")
- Jester Costume
- Belt pouch 15gp

Рикс Ашатер

В игре
Автор:   CheZzter
Раса:   Человек
Класс:   Монах
Мировоззрение:   Нейтральный добрый
Сила:11 [+0]
Ловкость:15 [+2]
Выносливость:10 [+0]
Интеллект:8 [-1]
Мудрость:12 [+1]
Обаяние:11 [+0]
Внешность


Высокий молодой человек с атлетическим телосложением. Глаза голубые, волосы каштановые, средней длины. Всегда одевается в легкую и удобную рясу с преимущественно белыми цветами. На голове практически всегда белая повязка.
Характер
Характер Рикса добрый и отзывчивый. Никогда не откажет страждущему, всегда постарается дать ему то, что ему нужно. Хоть Рикс и помогает другим, но делает это лишь тогда, когда видит действительно нужду. В компании чувствует себя всегда уверенно, может поддержать беседу, но умником себя строить не будет, даже по просьбе собеседника не расскажет о тех знаниях, которые он имеет.
Любит помедитировать, очень часто. Любимое занятие Рикса - это созерцать под ночным небом.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Rix Ashater
Monk 1, Hermit, Human
hair brown, eyes blue, skin white, build athletic&skinny
height 178, weight 88kg, age 26

Experience Points: 0/300

Alignment: NG
Experience Points: 0
Inspiration: no

Size: Medium Speed: walking 40(8 cells)'

Senses: Passive Perception 11

Armor Class: - 14 (armor: 10 + 3 DEX + 1 WIS)

Hit Points 8 (8 at first level + 0 CON)

Abilities:
STR: 12 [+1] (+1 racial)
DEX: 16 [+3] (+1 racial)
CON: 11 [+0]
INT: 09 [ -1]
WIS: 12 [+1]
CHA: 10 [+0]


Proficiency Bonus: +2

Saving Throws:
Strength +3, Dexterity +5, Constitution +0, Intellect -1, Wisdom +1, Charisma +0


Skills:
Acrobatics (Dex) +5 (+2 prof +3 Dex)
Athletics (Str) +3 (+2 prof +1 Str)
Medicine (Wis) +3 (+2 prof +1 Wis)
Perception (Wis) +3 (+2 prof +1 Wis)
Religion (Int) +1 (+2 prof -1 Int)

Feats:
Mobile: You are exceptionally speedy and agile. You gain the following benefits:


Languages: Common, Elven, Dwarfish.

Proficiencies:
Armor: None,
Weapon: Simple weapons, shorts words,
Kits: Flute, Herbalism Kit
Unarmored Defense,
Martial Arts:


Spells known:
None

Actions:
Rix makes 2 attacks:
– Weapon #1 (unarmed, finesse, ): +5 to hit (+2 prof +3 Ability), one target. Hit: 1d4+3 [bludgeon] damage
– Weapon #2 (Quarterstaff, 1 hand): +5 to hit (+2 prof +3 Ability), one target. Hit: 1d6+3 [bludgeon] damage
– Weapon #3 (Quarterstaff, 2 hand): +5 to hit (+2 prof +3 Ability), one target. Hit: 1d8+3 [bludgeon] damage
Rix makes 1 attack:
– Weapon #4 (Dart, thrown (20/60), finesse): +5 to hit (+2 prof +3 Ability), one target. Hit: 1d4+3 [piercing] damage

Racial traits:
Ability Score Increase: Two different ability scores of your choice increase by 1
Skills: You gain profiency in one skill of your choice.
Feat: You gain one feat of your choice

Background: Hermit
Personality Traits: I’ve been isolated for so long that I rarely speak,
Ideals: Self-Knowledge. If you know yourself, there’s nothing
left to know.
Bonds: Nothing is more important than the other members of
my hermitage, order, or association.
Flaws: I like keeping secrets and won’t share them with
anyone.
Feature: Discovery
The quiet seclusion of your extended hermitage gave you
access to a unique and powerful discovery. The exact
nature of this revelation depends on the nature of your
seclusion. It might be a great truth about the cosmos,
the deities, the powerful beings of the outer planes, or
the forces of nature. It could be a site that no one else
has ever seen. You might have uncovered a fact that has
long been forgotten, or unearthed some relic of the past
that could rewrite history. It might be information that
w ould be damaging to the people who or consigned you
to exile, and hence the reason for your return to society.
Work with your DM to determine the details of your
discovery and its impact on the campaign
Инвентарь
Inventory:
Weapon:
Quarterstaff: Cost 2 sp; DMG 1d6 [bludgeoning]; Weight 4 lb.; Properties: Versatile (1d8).
Dart: Cost 5 cp; DMG 1d4 [piercing]; Weight 1/4 lb.; Properties Finesse, thrown (range 20/60). [10]

Explorer's pack (backpack, bedroll, mess kit, tinderbox, 10 torches, 10 days of rations, waterskin, 50 feet of hempen rope)
A scroll case stuffed full of notes from your studies or prayers,
A winter blanket,
A set of common clothes,
An herbalism kit,
5 gp

Руайд Демис

В игре
Автор:   burbles
Раса:   Человек
Класс:   Wizard
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:10 [+0]
Ловкость:12 [+1]
Выносливость:12 [+1]
Интеллект:16 [+3]
Мудрость:13 [+1]
Обаяние:12 [+1]
Внешность
Молодой человек среднего роста и сложения, привычный к одеждам священника и соответствующему отношению, но не столичный неженка. Вероятно, ему приходилось и заниматься крестьянским трудом, но печать интеллекта с лица это не сотрёт.
В дороге также всегда носит на себе знаки служителя культа, если не полное облачение. На груди неприметная среднего размера стальная брошь-застёжка в форме пятиконечной звезды с дыркой в центре. Его посох, работающий магическим фокусом, увенчан круглым навешием с восемью металлическими кольцами, символизирующими восемь Бессмертных. С собой всегда книга заклинаний и молитв, иногда дорожный рюкзак.
(в зависимости от обстоятельств встречи)
Характер
Ко всем людям относится ровно, но нужно присмотреться, чтобы начать различать нюансы этого "ровно". Для себя он довольно определенно различает хорошо и плохо, но вовне это не так резко проявляется. Проявляется же в нужных дозах доброжелательность, теплота и то, что можно ожидать от священника, но если копать, то окажется, что это отстраненность для всех, кроме друзей, и для них, когда требуется. Руайд привычен больше к отношениям младший-старший, чем к отношениям по горизонтали. Наибольшее раздражение у него вызывают те, кого он не понимает, а не те, кто придерживается других взглядов. В его собственных наверно можно найти противоречия.
Течение обычной жизни не захватывает его так, как людей, живущих сегодняшним днём, его взгляд и интерес более обращается к загадкам того, что происходит за сценой. Всегда есть что-то такое, недавние трагические события тому доказательство. В учености его привлекают результаты и практическая мудрость, а не академизм какой-нибудь.
(...)
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
[Rwayd Demis]
[Wizard] [1], [Acolyte], [Human]
red hair, brown eyes, light skin, average build
height 178, weight 80, age 18

Alignment: LG
Experience Points: 0/300
Inspiration: yes

Size: Medium Speed: walking [30]'
STR: 10 [+0]
DEX: 12 [+1]
CON: 12 [+1]
INT: 16 [+3]
WIS: 13 [+1]
CHA: 12 [+1]
Senses: Passive Perception 11, [Normal]

Armor Class: - 11 (armor: 0 +1 DEX)

Hit Points 7 (6 at first level + 1 CON)

Proficiency Bonus: +2

Saving Throws:
Strength 0, Dexterity 1, Constitution 1, Intellect 5 [prof], Wisdom 3 [prof], Charisma 1
[advantages on saves and influences, such as resists to charms and so on]

Skills (proficiency and/or special bonuses only):
Insight (Wis) +3 (+2 prof + 1 Wis)
Religion (Int) +5 (+2 prof +3 Int)
Investigation (Int) +5 (+2 prof +3 Int)
Arcana (Int) +5 (+2 prof +3 Int)
Medicine (Wis) +3 (+2 prof +1 Wis)

Languages: Common, Low Spirit, High Spirit, Elder Xatra

Proficiencies: [No] Armor, [Daggers, darts, slings, quarterstaffs, light crossbows] Weapon, [No] Kits

Feats: Magic Initiate [Cleric]


Spellcasting. [Rwayd] is a 1st level spellcaster. His spellcasting ability is [Intellect]
Spell save DC 13 (8 base +2 prof +3 Ability)
Spell attack modifier is +5 (+2 prof +3 Ability)

Spells known:
0) Prestidigitation, Fire bolt, Poison spray + Spare the dying, Light.
1) (r)Alarm (p 211), (r)Unseen servant (p.284), (r)Detect magic (p. 231), (r)Find familiar (p. 240), Shield (p. 275), Protection from Evil (p. 270), + Cure wounds (p. 230)

Memorize:
Cantrip(s) (at will, #known = 3+2):
Poison spray (PHB p. 266), Prestidigitation (PHB p. 267), Fire Bolt (PHB p. ), Spare the dying (PHB p. 277), Light (PHB p. 255).
1st level spells (#slots = 2, #known = 6):
Shield (PHB p. 275), (r)Detect magic (p. 231), Protection from Evil (p. 270), (r)Unseen servant (p.284).

Actions:
[Rwayd] makes 1 attack:
– Quarterstaff (versatile, 1d8): +2 to hit (+2 prof +0 Str), one target. Hit: 1d8+0 [B] damage
– Poison Spray (V, S): target - one creature, range 10, Save: Con for 1d12 poison dmg
– Fire Bolt (V, S): +5 to hit (+2 prof, +3 Int), one target, range 120, Hit: 1d10 fire dmg, ignites flammable object

Racial traits:
Variant Human Traits (2 ability scores increase, +1 Feat, +1 Skill).
Extra language.

Class Features:
Arcane recovery


Background:
Personality Traits.
"I am tolerant of other faiths and respect the worship of other gods."
"I'm willing to listen to every side of an argument before I make my own judgment."
Ideals.
Faith. "I have faith that if I work hard, things will go well." (Lawful)
Self lmprovement. "The goal of a life of study is the betterment of oneself." (Any)
Bonds
"I will someday get revenge on the corrupt temple hierarchy who branded me a heretic."
"I have an ancient text that holds terrible secrets that must not fall into the wrong hands."
Flaws.
"Once I pick a goal, I become obsessed with it to the detriment of everything else in my life."
"I overlook obvious solutions in favor of complieated ones."
Feature.
Shelter of the Faithful


Familiar.
[Страх] Raven, celestial.
Armor class: 12
HP: 1 (1d4-1)
Size: Tiny. Speed: 10 ft. fly 50 ft.
Str: 2 [-4]
Dex: 14 [+2]
Con: 8 [-1]
Int: 2 [-4]
Wis: 12 [+1]
Cha: 6 [-2]
Skills: Perception (+3)
Senses: Passive perception: 13
Mimicry.

ACTIONS
Beak. Melee Weapon Attack: +4 to hit, reach 5 ft., one target.
Hit: 1 piercing damage.
Инвентарь
Inventory:
- bottled fairy
- locked spellbook
- a quarterstaff
- an arcane focus - staff (head)
- an explorer's pack

- A spellbook
- A holy symbol (Луна Истинная) - брошь-застёжка: помещающаяся в ладони стальная брощь в форме пятиконечной звезды с круглой дырой в центре)
- a prayer book
- 5 sticks of incense,
- vestments,
- a set of common clothes,
- a belt pouch, containing 25gp = 15+20-10

Арштат Армаити

В игре
Автор:   Marcus
Раса:   Человек
Класс:   Колдун
Мировоззрение:   Хаотичный нейтральный
Сила:10 [+0]
Ловкость:14 [+2]
Выносливость:14 [+2]
Интеллект:12 [+1]
Мудрость:8 [-1]
Обаяние:16 [+3]
Внешность
Среднего роста хорошо сложенная стройная девушка. Бледная кожа, огненно-медного цвета волосы, пронзительно-зеленые глаза, чувственные губы, правильные, точеные черты лица.
Одевается всегда очень тщательно - так, чтобы лишь шея и лицо были открыты взору окружающих; причиной тому служат несколько небольших участков кожи, покрытых мелкой бронзовой чешуей - пока что несколько, но с каждым сезоном их становится все больше и больше.

Характер
Жизнерадостная, любит веселье и людей, ценящих жизнь и умеющих получать от нее удовольствие.
Любознательная, но при этом рассеянная и неусидчивая: быстро увлекается чем-то, но слишком долго не может посвящать время ничему и никому.
Улыбчивая и разговорчивая, чаще всего производит очень хорошее впечатление на окружающих - при этом она знает о производимом ею эффекте и часто использует это в свою пользу и для собственной выгоды.
Ненавидит любые ограничения свободы - как физической, так и духовной, так и свободы выбора.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Arshtat Armaiti

Sorcerer, 1st level, Cartographers’ Guild Artisan, Human Female
red hair, emerald green eyes, pale skin with small patches of bronze scales, svelte
5’5”, 125 lbs., 20 years

Alignment: Chaotic Neutral
Experience Points: 0/300
Inspiration: No

Size: Medium
Speed: walking 30'

STR: 10 (+0) [08 base, 2 points]
DEX: 14 (+2) [08 base, 7 points]
CON: 14 (+2) [08 base, 5 points, +1 human]
INT: 12 (+1) [08 base, 4 points]
WIS: 08 (-1)
CHA: 16 (+3) [08 base, 9 points, +1 human]

Senses: Passive Perception 09

Armor Class: 15 (armor: 13 base, +2 DEX)
[when not wearing armor due to Draconic Resilience; otherwise XX armor +2 DEX]

Hit Points: 09/09 [06 at first level, +2 CON, +1 Draconic Resilience]

Proficiency Bonus: +2

Saving Throws
Strength +0, Dexterity +2, Constitution +4, Intellect +1, Wisdom -1, Charisma +5

Skills
Arcana (INT) +3 (+2 prof +1 INT) [class]
Deception (CHA) +5 (+2 prof +3 CHA) [class]
Persuasion (CHA) +5 (+2 prof +3 CHA) [background]
Insight (WIS) +1 (+2 prof -1 WIS) [background]
Stealth (DEX) +4 (+2 prof +2 DEX) [race]

Languages
Common, Elven [race]
Elder Xatra [background]
Draconic [Draconic Ancestor]

Proficiencies
Armor: None
Weapons: Daggers, darts, slings, quarterstaffs, light crossbows [class]
Tools: Cartographer's Tool [background]

Spellcasting
Arshtat is a 1st level spellcaster. Her spellcasting ability is CHA.
Spell save DC 13 [08 base +2 prof +3 CHA]
Spell attack modifier is +5 [+2 prof +3 CHA]

Spells known
Cantrips (4 by class, 1 by feat): Acid Splash, Fire Bolt, Mending, Ray of Frost; Eldritch Blast [Spell Sniper]
1st level (2): Sleep, Witch Bolt

Memorize
Cantrips (at will, #known = 5) : Acid Splash (PHB p. 211), Fire Bolt (PHB p. 242), Mending (PHB p. 259), Ray of Frost (PHB p. 271); Eldritch Blast (PHB p. 237)
1st level spells (#slots = 2, #known = 2) : Sleep (PHB p. 276), Witch Bolt (PHB p. 289)

Actions
Arshtat makes melee attack:
– Quarterstaff (Versatile): +2 to hit (+2 prof +0 STR), one target. Hit: 1d6 bludgeoning damage if wielded with one hand, 1d8 bludgeoning damage if wielded with two hands
– Dagger (Finesse, Light, Thrown): +4 to hit (+2 prof +2 DEX), one target, range 20/60. Hit: 1d4+2 piercing damage

Arshtat makes ranged spell attack:
– Eldritch Blast (V, S): +5 to hit (+2 prof +3 CHA), one target, range 240, ignors ½ and ¾ cover. Hit: 1d10 force damage
– Fire Bolt (V, S): +5 to hit (+2 prof +3 CHA), one target, range 240, ignors ½ and ¾ cover. Hit: 1d10 fire damage
– Ray of Frost (V, S): +5 to hit (+2 prof +3 CHA), one target, range 120, ignors ½ and ¾ cover. Hit: 1d8 cold damage and target’s speed is reduced by 10’ until Arshtat’s next turn
– Witch Bolt (V, S, M): +5 to hit (+2 prof +3 CHA), one target, range 60, ignors ½ and ¾ cover. Hit: 1d12 lightning damage on hit and on each of Arshtat’s turns for the duration of the spell (concentration up to 1 minute) if she uses her action only to deal the damage

Class traits
Draconic Bloodline: Arshtat’s bloodline comes back to Bronze Dragon as one of here very distant ancestors.
Also, whenever Arshtat makes a Charisma check when interacting with dragons, her proficiency bonus is doubled if it applies to the check.

Racial traits
Feat: Spell Sniper
• When you cast a spell that requires you to make an attack roll, the spell's range is doubled.
• Your ranged spell attacks ignore half cover and lhree-quarters cover.
• You learn one canlrip thal requires an attack roll.

Background Guild Artisan [Cartographers, Surveyors and Chart-makers]
Personality Traits: I don't part with my money easily and will haggle tirelessly to get the best deal possible.
Ideals: Freedom. Everyone should be free to pursue his or her own livelihood.
Bonds: One day I will return to my guild and prove that I am the greatest artisan of them all.
Flaws: I’ll do anything to get my hands on something rare or priceless.
Feature: Guild Member
Инвентарь
• Money: 11 gp 6 sp

• Traveler’s Clothes
• Arcane Focus (Crystal shaped as a pendant)
• Cartographer’s Tool
• Letter of introduction from the guild
• Quarterstaff
• Daggers: 2/2
• Backpack
• Bedroll
• Mess kit
• Tinderbox
• Torch: 08/10
• Ration: 10/10
• Waterskin
• 50’ Hempen Rope

• переливающийся странный камень с грибочеловека
• Кристаллы магоцита, 3 шт. (два помельче, примерно с палец, один размером с кулак, взятые из сумки Руга)
• Листы пергамента, 4 шт. (четыре чистых, но рассыпающихся листа пергамента взятые из сумки Ильрики)
• Свиток "Mage Armor"
• Свиток "Magic Weapon"

Тэв Дорга

В игре
Автор:   Тэв Дорга
Раса:   Человек
Класс:   Воин
Мировоззрение:   Нейтральный
Сила:16 [+3]
Ловкость:11 [+0]
Выносливость:14 [+2]
Интеллект:10 [+0]
Мудрость:10 [+0]
Обаяние:8 [-1]
Внешность
Всклокоченный русый молодой человек со старящей его короткой рыжеватой бородкой и проблеском доброты в угрюмых карих глазах. Сумбурность каштаново лоснящихся одежд - шерстяных шоссов, суконного колета и подбитого мутоном плаща - не может скрыть их явно военного, форменного кроя, а блестящая застежка-брошь рядового на горле только подтверждает это. Мощные движения вынуждают позвякивать бронзовую кольчугу, скрипеть ремни ладного деревянного щита с сияющим умбоном, и лишь длинный меч в сафьяновых ножнах молчаливо оттягивает пояс.
Характер
Веселый и добрый, пытается шутить - чаще неудачно.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Тэв Дорга
Fighter 1 lvl, Soldier, Human
Brown hair, Brown eyes, Pale skin, Slim build
5`6`` height, 180 lb weight, 18 age

Alignment: TN
Experience Points: 0
Inspiration: yes/no

Size: Medium Speed: walking 30'

STR: 16 [+3]
DEX: 11 [+0]
CON: 14 [+2]
INT: 10 [+0]
WIS: 10 [+0]
CHA: 8 [-1]

Senses: Passive Perception 12

Armor Class: - 18 (armor: 16 (chainmail) +2 (shield))

Hit Points 12 (10 at first level + 2 CON)

Experience Points: 0/300

Proficiency Bonus: +2

Saving Throws:
Strength +5, Dexterity +0, Constitution +4, Intellect +0, Wisdom +0, Charisma -1

Skills (proficiency and/or special bonuses only):
Acrobatics (Dex) +2 (+2 prof +0 Ability) [race]
Athletics (Str) +5 (+2 prof +3 Ability) [background]
Intimidate (Cha) +1 (+2 prof -1 Ability) [background]
Perception (Wis) +2 (+2 prof +0 Ability) [class]
Survival (Wis) +2 (+2 prof +0 Ability) [class]

Languages: Common, Dwarvish

Proficiencies: All Armor and Shields, Simple and Martial Weapon, Cards, Vehicles (land)

Actions:
Тэв Дорга makes 1 attack:
– Longsword (versatile, 1в10): +5 to hit (+2 prof +3 Str), one target. Hit: 1d8+3 [slashing] damage
– Crossbow light (loading, two-handed): +2 to hit (+2 prof +0 Dex), one target. Hit: 1d8+0 [piercing] damage range 80/320

Racial traits (Human Variant):
- Ability Score Increase - any 2
- Size - Medium.
- Speed - 30 feet.
- Languages - Common, Dwarvish
- Skills - . Vou gain proficiency in one skill of your choice.
- Feat - Vou gain one feat of your choice - Lucky

Class traits (Fighter)
- Hit Points - 1d10
- Proficiencies - All Armor, Shields, Simple, Martial Weapon, None Tools
- Saving Throws: Strength, Constitution
- Skills: Choose two skills from Acrobatics, Animal Handling, Athletics, History, Insight, Intimidation, Perception, and Surviva
- Fighting Style - Protection (When a creature you can see attacks a target other than you that is within 5 feet of you, you can use your reaction to impose disadvantage on the attack roll. You must be wielding a shield.)
- Second Wind - (On your turn, you can use a bonus action to regain hit points equal to 1d10 + your fighter level. Once you use this feature, you must finish a short or long rest before you can use it again)

Background (Soldier)
- Personality Traits - I have a crude sense of humor.
- Ideals - Live and Let Live. Ideals aren't worth killing over or going to war for.
- Bonds - Those who fight beside me are those worth dying for.
- Flaws - I'd rather eat my armor than admit when I'm wrong.
- Specialty - Infantry
- Feature - Military Rank - private (you have a military rank from your career as a soldier. Soldiers loyal to your former military organization still recognize your authority and influence, and they defer to you if they are of a lower rank. You can invoke your rank to exert influence over other soldiers and requisition simple equipment or horses for temporary use. You can also usually gain access to friendly military encampments and fortresses where your rank is recognized)
- Skill Proficiencies - Athletics, Intimidation
- Tool Proficiencies - cards, vehicles (land)
- Equipment - An insignia of rank (private brooch), a trophy taken from a fallen enemy (a dagger), a deck of cards, a set of common clothes, and a belt pouch containing 10 gp

Feats
- Lucky
Инвентарь
ХП 7/7 (12-5 проваленный Life Drain) Luck Rerolls 0\3 Second Wind 0\1


(a) chain mail
- Chain mail 75 gp 16 Str 13 Disadvantage 55 1b.

(a) a martial weapon and a shield
- Longsword 15 gp 1d8 slashing 31b. Versatile (1d10)
- Shield 10 gp +2 AC 6 1b.
(a) a Light crossbow and 20 bolts
- Crossbow, light 25 gp 1d8 piercing 5 1b. Ammunition (range 80/320), loading, two.handed

(b) an explorer's pack
(a backpack, a bedroll, a mess kit, a tinderbox, 9 torches, 10 days of rations, a waterskin and 50 feet of hempen rope)

An insignia of rank (private brooch), a trophy taken from a fallen enemy (a dagger), a deck of cards, a set of common clothes, and a belt pouch containing 10 gp

Айслин Фариак

В игре
Автор:   Eretar
Раса:   Человек
Класс:   Жрец
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:10 [+0]
Ловкость:12 [+1]
Выносливость:12 [+1]
Интеллект:14 [+2]
Мудрость:16 [+3]
Обаяние:14 [+2]
Внешность
Среднего роста девушка, русые с золотинкой волосы, серо-зеленые глаза. Ладная фигурка, движения плавные, что-то в манере держаться выдает внутреннее спокойствие. Лицо слегка обветренное, как у человека, что много времени проводит на улице, веснушки нахально усыпали нос и щеки. Руки вечно в царапинах, пятнах от трав, но при этом аккуратные - неряшливыми руками ни травы не соберешь, ни больного не обследуешь, ни духам дары не поднесешь.
Легкая смешинка в глазах и морщинки на лице, будто улыбка только и ждет, чтобы скользнуть к губам. Но иногда взгляд делается устремленным внутрь, и тогда у девушки исключительно отсутствующий вид. Очень редко на этом лице появляется строгое выражение.
Характер
Спокойное дружелюбие, вера в то, что если идешь с миром, тебе будет позволено пройти с миром. Легко находит точки соприкосновения, через пять минут после знакомства может уже смеяться и болтать вместе, но у искушенного наблюдателя может возникнуть ощущение, что существует определенная грань, за которую заходить не позволено.
И только когда общается с духами - лицо делается более светлым, доверчивым, беззащитным.
Серьезно относится к своей роли посредника между людьми и духами, не проводит между ними четкой границы. Иногда надо уговорить духов, иногда - убедить уступить людей.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Islyn Fariak
Cleric of Gaia, Emerald Soul of the World,1 lvl, Hermit, Human
Domains Life
hair golden-brown, eyes gray-green,fair but tanned skin, slim athletic build
height 159, weight 54, age 19

Alignment: Neutral Good
Experience Points: 0/300
Inspiration: no

Str. 10 (+0)
Dex. 12 (+1)
Con. 12 (+1)
Int. 14 (+2) (13 +1 human Variant traits)
Wis. 16 (+3) (15 +1 Feat Observant)
Char. 14 (+2) (13 +1 human Variant traits)

Size: Medium Speed: walking [30]'

Senses: Passive Perception 20
Passive Investigation 17

Armor Class: - 14 (armor: 11 + 1 DEX+ 2 Shield)

Hit Points 9 (8 at first level + 1 CON)

Proficiency Bonus: +2

Saving Throws:
Strength 0, Dexterity +1, Constitution +1, Intellect +2, Wisdom +5, Charisma +4
[advantages on saves and influences, such as resists to charms and so on]

Skills (proficiency and/or special bonuses only):
Medicine (Wis) +5 (+2 prof +3 Wis)
Religion (Int) +4 (+2 prof +2 Int)
Insight (Wis) +5 (+2 prof + 3 Wis)
Persuasion (Cha) +4 (+2 prof + 2 Cha)
Survival (Wis) +5 (+2 prof + 3 Wis) (Variant traits)

Languages: Common, Low Spirit Speech, Hight Spirit Speach

Proficiencies: Light armor, Medium armor, Heavy armor (Domain Life), Simple weapons,
Armor: light
Weapons: Simple
Kit`s: Herbalism kit (background Hermit)

– Mace: +2 to hit (+2 prof +0 STR), one target. Hit: 1d6 bludgeoning damage
Islyn makes ranged attack:
– Sling (ammunition, 30/120) +3 to hit (+2 prof +1 DEX), one target. Hit: 1d4+1 bludgeoning damage

Background: Hermit
Personality Traits. People - almost like a spirits if you try hard enough, they can be understood.
Ideals. Everyone is different, but all are equally in need of healing, gift of Gaia.
Bonds Forgotten Temple – this is my home and I'm keeping memories of it forever alive in my heart
Flaws. Unused to a regular life I distance myself from people and do not form attachments lightly.
Feature (Hermit): Discovery
Feat. Observant: Wisdom or Intelligence by 1, reading lips, +5 to Passive Perception and Passive Investigation (Wis)

Spellcasting
Islyn is a 1st level cleric. Her spellcasting ability is WIS.
Spell save DC 13 [08 base +2 prof +3 WIS]
Spell attack modifier is +5 [+2 prof +3 WIS]

Disciple of Life
Starting at 1st level, your healing spells are more effective. Whenever you use a spell of 1st level or higher to restore hit points to a creature, the creature regains additional hit points equal to 2 + the spell’s level.
Cantrips (3): Guidance, Resistant, Mending
cleric spells: 1st level, any
Memorize
Shield of faith, Sanctuary, Guiding Bolt, Create or Destroy Water
Domain Spells:
Cure Wounds, Bless
Инвентарь
Memorize
Shield of faith, Sanctuary, Guiding Bolt, Create or Destroy Water
Domain Spells:
Cure Wounds, Bless,
Инвентарь
Money: 5 gp
Holy symbol *
Mace 1*6 bludgeoning
Sling 1*4
Leather armor
Shield
Common Clothes
Scroll case (Hermit)*
Explorer pack:
_backpack
_bedroll
_mees kit
_tinderbox
_10 torches
_10 day rations
_waterskin
_50 feet of hempen rope
Herbalism kit (Hermit)
Winter blanket (Hermit)

Trinket
A shard of obsidian that always feels warm to the touch

*Символ: похож на небольшую разветвленную веточку, очищенную от коры. Веточка заключена в круг-обруч из металла. Древесина кажется свежей, чуть розоватой, живой.
* внутри тубы для свитков заметки на разрозненных листках бумаги: описание свойств трав и зарисовки самих трав, рисунки, что-то похожее на списки подарков неведомо кому, рецепты.

Айслин Фариак

Персонаж мертв
Автор:   Zygain
Раса:   Человек
Класс:   Жрец
Мировоззрение:   Нейтральный добрый
Сила:10 [+0]
Ловкость:12 [+1]
Выносливость:12 [+1]
Интеллект:14 [+2]
Мудрость:16 [+3]
Обаяние:14 [+2]
Внешность
Среднего роста девушка, русые с золотинкой волосы, серо-зеленые глаза. Ладная фигурка, движения плавные, что-то в манере держаться выдает внутреннее спокойствие. Лицо слегка обветренное, как у человека, что много времени проводит на улице, веснушки нахально усыпали нос и щеки. Руки вечно в царапинах, пятнах от трав, но при этом аккуратные - неряшливыми руками ни травы не соберешь, ни больного не обследуешь, ни духам дары не поднесешь.
Легкая смешинка в глазах и морщинки на лице, будто улыбка только и ждет, чтобы скользнуть к губам. Но иногда взгляд делается устремленным внутрь, и тогда у девушки исключительно отсутствующий вид. Очень редко на этом лице появляется строгое выражение.
Характер
Спокойное дружелюбие, вера в то, что если идешь с миром, тебе будет позволено пройти с миром. Легко находит точки соприкосновения, через пять минут после знакомства может уже смеяться и болтать вместе, но у искушенного наблюдателя может возникнуть ощущение, что существует определенная грань, за которую заходить не позволено.
И только когда общается с духами - лицо делается более светлым, доверчивым, беззащитным.
Серьезно относится к своей роли посредника между людьми и духами, не проводит между ними четкой границы. Иногда надо уговорить духов, иногда - убедить уступить людей.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Islyn Fariak
Cleric of Gaia, Emerald Soul of the World,1 lvl, Hermit, Human
Domains Life
hair golden-brown, eyes gray-green,fair but tanned skin, slim athletic build
height 159, weight 54, age 19

Alignment: Neutral Good
Experience Points: 0/300
Inspiration: no

Str. 10 (+0)
Dex. 12 (+1)
Con. 12 (+1)
Int. 14 (+2) (13 +1 human Variant traits)
Wis. 16 (+3) (15 +1 Feat Observant)
Char. 14 (+2) (13 +1 human Variant traits)

Size: Medium Speed: walking [30]'

Senses: Passive Perception 20
Passive Investigation 17

Armor Class: - 14 (armor: 11 + 1 DEX+ 2 Shield)

Hit Points 9 (8 at first level + 1 CON)

Proficiency Bonus: +2

Saving Throws:
Strength 0, Dexterity +1, Constitution +1, Intellect +2, Wisdom +5, Charisma +4
[advantages on saves and influences, such as resists to charms and so on]

Skills (proficiency and/or special bonuses only):
Medicine (Wis) +5 (+2 prof +3 Wis)
Religion (Int) +4 (+2 prof +2 Int)
Insight (Wis) +5 (+2 prof + 3 Wis)
Persuasion (Cha) +4 (+2 prof + 2 Cha)
Survival (Wis) +5 (+2 prof + 3 Wis) (Variant traits)

Languages: Common, Low Spirit Speech, Hight Spirit Speach

Proficiencies: Light armor, Medium armor, Heavy armor (Domain Life), Simple weapons,
Armor: light
Weapons: Simple
Kit`s: Herbalism kit (background Hermit)

– Mace: +2 to hit (+2 prof +0 STR), one target. Hit: 1d6 bludgeoning damage
Islyn makes ranged attack:
– Sling (ammunition, 30/120) +3 to hit (+2 prof +1 DEX), one target. Hit: 1d4+1 bludgeoning damage

Background: Hermit
Personality Traits. People - almost like a spirits if you try hard enough, they can be understood.
Ideals. Everyone is different, but all are equally in need of healing, gift of Gaia.
Bonds Forgotten Temple – this is my home and I'm keeping memories of it forever alive in my heart
Flaws. Unused to a regular life I distance myself from people and do not form attachments lightly.
Feature (Hermit): Discovery
Feat. Observant: Wisdom or Intelligence by 1, reading lips, +5 to Passive Perception and Passive Investigation (Wis)

Spellcasting
Islyn is a 1st level cleric. Her spellcasting ability is WIS.
Spell save DC 13 [08 base +2 prof +3 WIS]
Spell attack modifier is +5 [+2 prof +3 WIS]

Disciple of Life
Starting at 1st level, your healing spells are more effective. Whenever you use a spell of 1st level or higher to restore hit points to a creature, the creature regains additional hit points equal to 2 + the spell’s level.
Cantrips (3): Guidance, Resistant, Mending
cleric spells: 1st level, any

Memorize
Shield of faith, Sanctuary, Guiding Bolt, Create or Destroy Water
Domain Spells:
Cure Wounds, Bless,
Инвентарь
Money: 5 gp
Holy symbol *
Mace 1*6 bludgeoning
Sling 1*4
Leather armor
Shield
Common Clothes
Scroll case (Hermit)*
Explorer pack:
_backpack
_bedroll
_mees kit
_tinderbox
_10 torches
_10 day rations
_waterskin
_50 feet of hempen rope
Herbalism kit (Hermit)
Winter blanket (Hermit)

Trinket
A shard of obsidian that always feels warm to the touch

*Символ: похож на небольшую разветвленную веточку, очищенную от коры. Веточка заключена в круг-обруч из металла. Древесина кажется свежей, чуть розоватой, живой.
* внутри тубы для свитков заметки на разрозненных листках бумаги: описание свойств трав и зарисовки самих трав, рисунки, что-то похожее на списки подарков неведомо кому, рецепты.

Темир из рода Таш

Вне игры
Автор:   Dargot
Раса:   Полуорк
Класс:   Варвар
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:17 [+3]
Ловкость:12 [+1]
Выносливость:16 [+3]
Интеллект:8 [-1]
Мудрость:13 [+1]
Обаяние:8 [-1]
Внешность
Рослый, кряжистый детина с оливковой кожей, характерно-раскосыми, глубоко посаженными глазами, низким лбом, приплюснутым носом, мощной челюстью, прижатыми к голове, переломанными ушами и длинными, жесткими, черными волосами, весь покрытый разнообразными шрамами.
В принципе, на первый взгляд Темира можно принять за очень высокого и здорового человека - пока он не откроет рот, посколько острых зубов у людей не бывает.

Одет Темир в простые дерюжные штаны, подпоясанные широким поясом с немудреными бронзовыми украшениями, волчью безрукавку мехом наружу на голое тело, обут в мягкие сапоги, в непогоду дополняет этот наряд длинным, тяжелым плащом из плотной шерсти (плащ этот служит варвару и постелью).
На шее Темир носит ожерелье из клыков и когтей пещерного медведя, нанизанных на кожаный шнурок.
На поясе всегда висят кошель и большой нож, сзади за пояс заткнут топорик, вооружен Темир двуручным топором и несколькими дротиками.

Характер
Темир - несколько нестандартный полуорк. В частности, понимая, что он отличается от прочих людей, он, тем не менее, считает себя полноценным человеком. По этой же причине у него нет никакой неприязни к эльфам и гномам (он их и не видел-то никогда), и представителей этих рас он судит по тем же меркам, что и людей.
Темир превыше всего ценит отвагу и силу. Храбрый воин, умелый борец, искусный охотник - те, кто, с его точки зрения, заслуживают уважения. Особняком стоят шаманы (коими он почитает вообще всех колдунов) - они могущественны и общаются с духами, поэтому Темир их не только уважает, но и опасается.
Особо надо отметить, что отвага понимается Темиром с точки зрения дикаря-охотника - с одной стороны, охотник не должен бояться кабана или медведя, с другой - охотник, вышедший на опасного зверя без должного оружия - дурак, а не храбрец. Охотник может погибнуть, но гибель охотника на охоте неестественна и всегда печальна. Если заменить зверя на врага ничего не меняется. Отважный человек не боится врагов, но сражается хорошо подготовившись, и, оказавшись в невыгодной ситуации, не стыдится отступить, как не стыдно отступить охотнику, повстречавшись в лесу с кабаном в период гона. Лобовые атаки на превосходящего противника вообще за пределами понимания Темира. С третьей стороны, понятны поступки молодцов, которые, желая показать свою удаль, играют с сильным противником - так молодой охотник может играть со зверем.
Еще одной важной стороной варварской морали Темира является публичность поступков. Воин никогда не скрывает своих действий и не боится за них ответственности. Темир может тайно украсть стадо от вражеских жилищ, или подстеречь врага в засаде, но ему в голову не придет скрывать эти поступки с целью избежания каких-либо неприятных для себя последствий (например, кровной мести). Соответственно, когда он столкнется с воровством, он сначала будет долго не понимать сути явления, а потом расценит людей, им занимающихся, по цене грязного снега.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Temir
Barbarian, 1st, Outlander, Half-Orc
Black hair, Black eyes, Grayish skin, Heavy Build
6'4", 220lbs, 18 years

Alignment: N
Experience Points: 0
Inspiration: yes/no

Size: Medium Speed: walking [30]'

Senses: Passive Perception 13, Darkvision, 60ft

Armor Class: - 14 (armor: 10 + 1 + 3)

Hit Points 15 (12 at first level + 3 CON)

STR: 17 [+3] (15 + 2(H.Orc))
DEX: 12 [+1] (12)
CON: 16 [+3] (15 + 1(H.Orc))
INT: 8 [-1]
WIS: 13 [+1] (13)
CHA: 8 [-1]

Proficiency Bonus: +2

Saving Throws:
Strength +5, Dexterity +1, Constitution +5, Intellect -1, Wisdom +1, Charisma -1

Skills (proficiency and/or special bonuses only):
Athletics (Str) +5 (+2 prof +3 Str)
Intimidation (Cha) +1 (+2 prof -1 Cha)
Nature (Int) +1 (+2 prof -1 Int)
Perception (Wis) +3 (+2 prof +1 Wis)
Survival (Wis) +3 (+2 prof +1 Wis)

Languages: Common, Orc, Goblin

Proficiencies: Light Armor, Medium Armor, Shields, Simple weapons, Martial weapons, Singing

Class Features:
Rages (2, Dmg+2)


Unarmored Defense


Actions:
1 attack:
– Greataxe (Heavy, Two-Handed): +5 to hit (+2 prof +3 Str), one target. Hit: 1d12+3 [S] damage
– Handaxe (Light, thrown (range 20/60)): +5 to hit (+2 prof +3 Str), one target. Hit: 1d6+3 [S] damage
– Dagger (Finesse, light, thrown (range 20/60)): +5 to hit (+2 prof +3 Str), one target. Hit: 1d4+3 [P] damage
– Javelin (Thrown (range 30/120)): +5 to hit (+2 prof +3 Str), one target. Hit: 1d6+3 [P] damage
– Unarmed (): +5 to hit (+2 prof +3 Str), one target. Hit: 1+3 [B] damage

Racial traits:
Menacing: You gain proficiency in the Intimidation skill.
Relentless Endurance: When you are reduced to 0 hit points but not killed outright, you can drop to 1 hit point instead. You can’t use this feature again until you finish a long rest.
Savage Attack: When you score a critical hit with a melee weapon attack, you can roll one of the weapon’s damage dice one additional time and add it to the extra damage of the critical hit.

Background:


Personality Trait - I value strength* and courage over all else / * - not always physical
Ideals - I can't face to be dishonored in my own eyes
Bonds - My family, clan, or tribe is the most important thing in my life, even when they are far from me
Flaws - I'm naive about civilization and often put my foot into it
Feature - Wanderer
Инвентарь
Greataxe
Handaxe
Dagger
Javelins*4

a trophy from an animal - necklace from cave bear's claws and teeth
a set of traveler’s clothes,
a belt pouch containing 9gp

Explorer's Pack:
backpack,
bedroll,
a mess kit,
a tinderbox,
10 torches,
10 days of rations, and
waterskin
hempen rope, 50'

9gp
Нет ни одного персонажа мастера.