[3.5] Кухонная магия | Партия


Big Brother

В игре
Автор:   ZatriX
Раса:   Человек
Класс:   is watching you
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:0 [-5]
Ловкость:0 [-5]
Выносливость:0 [-5]
Интеллект:0 [-5]
Мудрость:0 [-5]
Обаяние:0 [-5]
Внешность
Характер
История
Навыки
Инвентарь

Andraoi

В игре
Автор:   Andraoi
Раса:   Человек
Класс:   The Peeper o__O
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:0 [-5]
Ловкость:0 [-5]
Выносливость:0 [-5]
Интеллект:0 [-5]
Мудрость:0 [-5]
Обаяние:0 [-5]
Внешность
Характер
История
Навыки
Инвентарь

Адриан Сторм

В игре
Автор:   nokk
Раса:   Человек
Класс:   Жрец
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Сила:15 [+2]
Ловкость:12 [+1]
Выносливость:12 [+1]
Интеллект:12 [+1]
Мудрость:14 [+2]
Обаяние:12 [+1]
Внешность
Молодой человек 24 лет. Крепкое телосложение. Пронзающий, в чем-то яростный взгляд. Ходит в доспехе, на который накинут жреческий плащ. Поверх доспеха на груди висит серебряный символ в виде кулака, сжимающего молнию. Тот же символ нарисован на щите, который Адриан носит с собой. На левой руке кольцо со выгравированным на нем молотом. Путешествует конным в компании с мулом, навьюченным разным скарбом.
Характер
Честный, и своей честностью добивается успеха там, где различные хитрецы никак не могут договориться. Предпочитает сказать горькую правду в лицо, чем юлить во имя благой цели.
История
Адриан с детства воспитывался при монастыре Хиронеуса, постигая воинские премудрости и готовясь защищать идеалы своего бога с клинком в руке. Там же он начал постигать жреческую премудрость. В 18 лет Адриан покинул монастырь, унеся с собой меч, благословленный настоятелем, и яростную ненависть ко всем врагам своего бога.
Волею случая через год Адриана забросило в поселение дварфов. Вылечив нескольких из них от болезни, порожденной контактом с мертвецами, Адриан остался в поселении гостем. Впоследствии он плечом к плечу с дварфами сражался с нежитью, постигал кузнечное ремесло и в возрасте около 22-х лет покинул гостеприимный дом, унеся на пальце клановое кольцо давших ему кров.
Спустя 2 года Адриан, проезжая мимо деревни Большие эляши, решил завернуть к настоятельнице местного храма Пелора за благословением.
Навыки
Race Human
Gender M
Age 24
Size M
Alignment LG
Class Crusader 1 / Cleric 1
Exp: 1000 (2nd) + 800 + 200 + 500 + 230 + 750

---{ ABILITIES }---
STR 15
DEX 12
CON 12
INT 12
WIS 14
CHA 12
Init : +5=1(Dex)+4(Feat)
Speed: 20ft.
HP : 16 = 10 (Cru) + 4 (Clr) + 2 (con)
BAB : +1

---{ ATTACK OPTIONS }---
Longsword, Masterwork
atk: 5=1(BAB)+2(Str)+1(Feat)+1(Mwk)
dmg: 1d8+2

Dagger
atk: 3=1(BAB)+2(Str)
dmg: 1d4+2

Holy water
atk: 2=1(BAB)+1(Dex)
dmg: 2d4

Crossbow, light
atk: 2=1(BAB)+1(Dex)
dmg: 1d8

Stance:
Martial Spirit (DS1) - heal 2hp with each successful attack

Maneuvers:
Crusader’s Strike (DS1) - hit => heal 1d6+1(Initiator Level)
Wanguard Strike (DS1) - hit => allies gain +4 to attack foe you hit
Leading the Attack (WR1) - hit => allies gain +4 to attack foe you hit
Stone Bones (SD1) - hit => gain DR 5/adamantine for 1 round
Charging Minotaur (SD1) – charge bull rush (no AoO) => deal 2d6+Str damage, pushes

---{ DEFENSE OPTIONS }---
Full AC: 19=10+1(DEX)+6(Armor)+2(Shield)
Touch: 11=10+1(DEX)
FlatF : 18=10+6(Armor)+2(Shield)

Fort: +05 = 2(Cru)+2(Clr)+1(Con)
Refl: +01 = 0(Cru)+0(Clr)+1(Dex)
Will: +05 = 0(Cru)+2(Clr)+1(Wis)+2(Feat)

---{ SKILLS Cru1=24, Clr1=4}---

• Balance -3=4(Cru)+1(Dex)-6(Armor)-2(Shield)
• Craft (Armorsmithing) 2=1(Cru)+1(Int)
• Craft (Weaponsmithing) 2=1(Cru)+1(Int)
• Concentration 6=4(Cru)+1(Clr)+1(Con)
• Diplomacy 6=4(Cru)+1(Clr)+1(Cha)
• Heal 7=2(Cru)+1(Clr)+2(Wis)+2(Healer's Kit)
• Knowledge (history) 3=2(Cru)+1(Int)
• Knowledge (religion) 3=2(Cru)+1(Int)
• Ride 5=4(Cru)+1(Dex)
• Spellcraft 2=1(Clr)+1(Int)

Penalty: -6(Armor)-2(Shield)

---{ FEATS }---
01: Improved Initiative: +4 to Initiative check
01: Extra Granted Maneuver
02: Weapon Focus: longsword
02: Iron Will: +2 Will save

Languages:
Common
Dwarven

===
God: Heironeous
Domain: Good (+1 Caster lvl for Good spells), War (Weapon Focus: longsword)

Spells Prepared (Clr 3/2+1):
0 lvl
Detect Magic x2
Detect Poison
1 lvl
Bless
Shield of Faith
Magic Weapon (d)

Save DC = 12 + Spell Level
Инвентарь
Weapons:
Longsword, Masterwork (315 gp);
Holy water (flask) (25 gp);
Holy water (flask) (25 gp);
Crossbow, light (35 gp); Bolts, crossbow (50) (5 gp);
Dagger (2 gp).

Armor:
Banded mail (250 gp).

Shields:
Shield, heavy steel (20 gp).

Goods:
Coin: gp (10) (10 gp);
Coin: sp (5) (5 sp);

Healer`s kit (50 gp); - Ростик (2/10)
Holy symbol, silver (25 gp); - на себе
Cleric`s vestments (5 gp); - на себе
Rations, trail (per day) (20) (100 sp); - Ростик
Sunrod (3) (6 gp); - Ростик
Antitoxin (vial) (50 gp); - на себе
Backpack (2 gp); - Ростик
Bedroll (1 sp); - Ростик
Ink (vial) (8 gp); - Андал
Candle (5) (5 cp); - Андал
Flint and steel (1 gp); - на себе
Case, map or scroll (1 gp); - Андал
Fishhook (2) (2 sp); - Ростик
Flask (5) (15 cp); - 3 Ростик, 2 Андал
Grappling hook (1 gp); - Ростик
Hammer (5 sp); - Ростик
Inkpen (1 sp); - Андал
Mirror, small steel (10 gp); - на себе
Oil (pint) (4) (4 sp); - 2 Ростик, 2 Андал
Paper (sheet) (10) (40 sp); - Андал
Parchment (sheet) (10) (20 sp); - Андал
Rope, silk (50 ft.) (10 gp); - Ростик
Signet ring (5 gp); - на себе
Torch (10) (10 cp); - Ростик
Waterskin (full) (1 gp). - Ростик

Mounts
Horse, light (75 gp);
Saddle, military (20 gp);
Mule (8 gp);
Saddlebags (4 gp);

Layth Tyrneaghymn

В игре
Автор:   sh
Раса:   Эльф
Класс:  
Мировоззрение:   Нейтральный
Сила:5 [-3]
Ловкость:16 [+3]
Выносливость:10 [+0]
Интеллект:20 [+5]
Мудрость:8 [-1]
Обаяние:12 [+1]
Внешность
Характер
В семье серых эльфов тоже не без уродов. Моральных.
Лаис в основном радостный и дружелюбный, в отличие от остальных своих родичей. Фамилию свою предпочитает не использовать - длинная.
История
Абсолютно плевав на тысячелетние устои серых эльфов и устав от их гордости и предубеждения ( а также надменности итд итп), Лаис покинул родные скалы и спустился в лес, где его приютили очень дальние родственники - лесные эльфы.
В охоте помогать он им не сильно мог - слабоват, но ловушки изобретал и совершенствовал, так же , в свободное время изучал имеющиеся книги по магии и языки (хотя этого добра у лесных эльфов было не так много). Изучив все, но так и не удовлетворив свою тягу к знаниям и приключениям, Лаис поблагодарил дальних родственников, сказал, что возможно дорога как-нибудь приведет его обратно и ушел путешествовать...
Навыки
Name:
Elf, Gray
Alignment CG
Size Type Medium
3 Beguiler
Deity:

----{ ABILITIES / }---

STR....05......(-3)
DEX....16......(+3)
CON....10......(+0)
INT....20......(+5)
WIS....08......(-1)
CHA....12......(+1)



Init : +3 dex
Speed: 30 ft
HP : 13 = 6(1й макс) + 3 + 4 + 0(Con)

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB : 1


[Crossbow, light, ranged 1d8 (19-20)x2]
A: 4 = 1(BAB) + 3(dex)
D: 1d8

[Dagger, melee 1d4 (19-20)x2]
A: -2 = 1(BAB) - 3(str)
D: 1d4 - 3(str)


---{ DEFENSE OPTIONS }---
Full : 14 = 10 + 3 dex
Touch: 13
FlatF: 11

Fort: +1=1(bgl)+0(Con)
Refl: +4=1(bgl)+3(Dex)
Will: +2=3(bgl)-1(Wis)
+2 vs enchantment

---{ SKILLS / (11x4)+22 }---

Appraise INT 5= 5+0+0
Balance DEX* 3= 3+0+0
Bluff CHA 6= 1+6+0
Climb STR* -3=-3+0+0
Concentration CON 6= 0+6+0

Diplomacy CHA 11= 1+6+4
Disable Device INT 11= 5+6+0
Disguise CHA 1= 1+0+0
Escape Artist DEX* 3= 3+0+0
Forgery INT 5= 5+0+0
Gather Information CHA 1= 1+0+0
Heal WIS 1=-1+0+2

Stealth DEX* 9= 3+6+0

Intimidate CHA 3= 1+0+2
Jump STR* -3=-3+0+0
Knowledge(arcana) INT 6= 5+1+0

Perseption WIS 7=-1+6+2

Open Lock DEX 11= 3+6+2
Ride DEX 3= 3+0+0
Search INT 13= 5+6+2
Sense Motive WIS 5=-1+6+0
Sleight of Hand DEX* 11= 3+6+2
Spellcraft INT 11= 5+6+0
Survival WIS 0= 0+0+0
Swim STR**-3=-3+0+0
Tumble DEX* 4= 3+1+0
Use Rope DEX 3= 3+0+0
Use Magic Device CHA 2 = 1+1+0


Skill tricks:
• 02[CSc]: Conceal Spellcasting[Manipulation] You can cast spells without others noticing .
Prerequisite: Concentration 1 rank, Sleight of Hand 5 ranks, Spellcraft 1 rank .
Benefit: You can cast a spell without revealing that you are doing so . Make a Sleight of Hand check as part of the action used to cast the spell, opposed by the Spot checks of onlookers . If you are successful, an observer can’t tell that you’re casting a spell . That observer cannot make an attack of opportunity against you for casting, nor can it attempt to counter your spell .

Language: Сommon Draconic Elven Gnome Goblin Orc Sylvan

---{ FEATS: 2 = 2}---
1 : Versatile Spellcaster (RoD)
2 : Spellfocus (Enchantment)


---{ RACIAL & TEMPLATE FEATURES }---
× Strength-2, Dexterity+2, Constitution-2, Intelligence+2
× Base land speed of 30 feet.
× Low-Light Vision
× Immunity to sleep effects
× +2 racial bonus on saving throws against Enchantment spells or effects.
× +2 racial bonus on Listen, Search, and Spot checks.
× Automatic Searching: Passing within 5 feet of a secret or concealed door entitles you to a free Search check, as if you were actively looking for it
× Proficient with rapier, longsword, and all bows (except crossbows).
× Favored Class: Wizard


---{ CLASS FEATURES }---
× Proficient in light armor
× Proficient with all simple weapons, and with Hand Crossbow, Longbow,
Composite Longbow, Longsword, Rapier, Shortbow, Composite
Shortbow, Short Sword.
× Trapfinding(Ex): You can use the Search skill to locate traps when the task
has a DC higher than 20. You can use the Disable Device skill to disarm
magic traps.
× Armored Mage(Ex): You may wear light armor with no chance of arcane
spell failure.
× Cloaked Casting(Ex): Your spells become better against unwary foes. You
gain a +1 bonus to your spell's save DC's when the spell targets a foe
who would be denied their Dex bonus to AC.
× Surprise Casting(Ex): If you successfully feint in combat, your target is
denied it Dex bonus to AC for the next melee attack or spell you cast
against it. You must remain in melee with the target and the attack or
spell must be made or cast on or before your next turn. The target isn't
considered flat-footed and can make AoO's against you if you don't cast
defensively.
× Advanced learning: power word pain ссылка


Save vs spells: 10 + 5 + lev (+ 1 enchantment)
Инвентарь
ссылка
  0(6):[][][][][][]
1(5+2):[][][][][][][]


3480/3000 Xp

Healing Belt (750gp 1 lb) [][][]
Monk’s outfit (5 gp 2 lb)
Hooded Cloak (1 gp 1lb)
Crossbow, light (25gp 4lb)
bolts 27 (3gp 3lb)
Dagger (2gp 1 lb)
Thieves’ tools, masterwork (100 gp 2 lb)
Spell component pouch (5gp 2lb)
Standard adventurer’s kit 1 (2+0+2+10+5+4lb 2+1+4+5+10+1gp)
(backpack, flint and steel, two sunrods, ten days worth of trail rations, 50 feet of silk rope, waterskin)

86gp

Терри Тудини

В игре
Автор:   Sheks
Раса:   Человек
Класс:   Воин
Мировоззрение:   Нейтральный
Сила:12 [+1]
Ловкость:16 [+3]
Выносливость:11 [+0]
Интеллект:10 [+0]
Мудрость:14 [+2]
Обаяние:8 [-1]
Внешность
Среднего роста крепыш с крашеными в седой цвет волосами.

Одет, если можно так сказать про доспех, в кольчугу поверх кожаного гамбезона с многочисленными ремешками, из-под рукавов видна серо-белая рубашка, кисти рук в татуировках.

На широком поясе висит пара кинжалов с одной стороны, и свернутая шипастая цепь с другой. За спиной - походный рюкзак с притороченным арбалетом.

Двигается быстро, подчас нарочито быстро, как будто подчеркивая это свое умение.

Характер
Ветреный, стремительный и невоздержанный, он всегда торопится и не любит стоять на месте.
Очень любит расхваливать собственные таланты, не обращая внимания на тот факт, что кому-то это может не нравиться.

Свою шипованую цепь ласково называет "Кошечка", "Киска" или "Котенок".

Во время боя любит называть маневры, которые собирается применить, тем самым бросая вызов сопернику.
История
Родился в деревеньке Большие Эляши, вырос среди любящих родителей, родственников и соседей. Дважды в неделю посещал храм, в котором по большей части скучал, ерзал и ковырял в носу.

Все было хорошо, но мальчик был слишком непоседлив для деревенской жизни, и его отправили к одному "дядьке" в город. На обучение и остепенение: мол, вернется через несколько лет, набрав жирку и осознав что лучше родных Эляшей места нету.
Парень научился ловко махать рапирой, затем переключился на более редкий, экзотичный вид оружия - шипастую цепь. Взяв несколько уроков у одного из знакомых учителя, в соседнем городе, он вдруг обнаружил, что сие оружие не такое уж и редкое. И тогда он стал искать школу, которая смогла бы научить его чему-то действительно необычному...

А через несколько лет повзрослевший Тэрри вернулся погостить к родным.
Отпуск, после окончания первого курса Школы, бессрочный отпуск до готовности перейти на мастерский уровень.
В первую неделю все было хорошо.
Во вторую, ему начали делать намеки, что пора бы заняться чем-нибудь полезным. Он не знал чем.
На третью, его пристроили к местному барыге-мизантропу...
Навыки

ECL 2
Arcane Stunt Swashbuckler 1 / Swordsage 1

Str: 12 [+1]
Dex: 16 [+3]
Con: 14 [+2] -3-2+1+1 damage = 11 [0]
Int: 10 [+0]
Wis: 14 [+2]
Cha: 8 [-1]

HD 2d10+4(con)-6
HP: 18 = 10 + 4 + 4 - 4(con damage) = 16

Initiative: +4 = +3 [DEX] + 1 [Quick to act]
IL 1.5
Speed 30 ft or 60 ft (if SLA active)

Saving Throws:
FORT +1 = +2 [Swb] + 0 [Sws] + 2 [CON] - 0 [Con damage]
REF +5 = +0 [Swb] + 2 [Sws] + 3 [DEX]
WIL +4 = +0 [Swb] + 2 [Sws] + 2 [WIS]

Armor Class: 17 = 10 + 4 [armor] + 3 [DEX]
Flat-footed AC: 14
Touch AC: 13

Combat Stats:

BAB: +1, Grapple +2, Trip +2
Standart Melee Finesse Attack: +4 = +1 [BAB] + 3 [DEX]
Standart Ranged Attack: +4 = +1 [BAB] + 3 [DEX]

Attack #1 Spiked chain, mwk: : +6 = +1 [BAB] + 3 [DEX] + 1 [mwk] + 1 [WF]
Damage #1: 2d4 + 1 [STR] + 3 [DEX] , Piercing, /×2

Attack #2 Melee/Ranged Dagger: +5 = +1 [BAB] + 3 [DEX] + 1 [WF]
Damage #2: 1d4 + 1 [STR] + 3 [DEX] , Slashing/Piercing


------- Skills ( (4+1)*4 + (6+1)) =20+7 : (Swb*, Sws')--------

+6 Balance*' + 4 [ranks] + 3 [Dex] - 1 [armor penalty]
+0 Concentration' +1 [2 ranks, cc] + 2 [CON] - 3 [Con damage]
+7 Jump*' + 4 [ranks] + 1 [STR] + 1 [rank] - 1 [armor penalty] + 2 [tumble synergy]
+1 Knowledge (arcana) +1 [2 ranks, cc] +0 [INT]
+2 Perception'(Listen) + 0 [ranks] + 2 [WIS]
+7 Sense Motive*' + 4 [ranks] + 1 [rank] + 2 [WIS]
+7 Stealth' + 4 [ranks] + 3 [DEX] - 1 [armor penalty]
+9 Tumble*' + 4 [ranks] + 3 [DEX] + 1 [rank] - 1 [armor penalty] + 2 [jump synergy]

Languages : Common

Feats:
1[HD] - Combat reflexes = 1 + 3 [DEX] AoO / round. Can make AoO while flat footed.
1[Hum Bonus] - EWP: spiked chain
1[Swb Bonus] - Weapon finesse
2[Sws Bonus] - Weapon Focus: spiked chain and other shadow hand weapon
2[hd] - Shadow blade = add Dex to damage while in SH stance

Race Features: as usual Human - bonus feat, bonus skillpoint/level


Class Features:
Swashbuckler
- Weapon Finesse as bonus feat
- Arcane Stunt [CM, 32] i/o future Grace class feature: SLA - swift - Expeditious retreat for 1 round, 1/day

Swordsage
- Quick to act +1: +1 bonus to Init.
- Discipline focus: Weapon focus with Shadow Hand discipline weapon (dagger, sai, Short sword, spiked chain, siangham and unarmed strike)
- Maneuvers (From DW, DM, SS, SH, SD, TC) 6 known, 4 readied, 1 Stance known.


Maneuvers 6(4 readied):
Burning Blade (R) (Desert Wind) (Boost Level 1) (Pg 52)[SNA] : Deal 1d6+1 (IL) fire damage.,
Distracting Ember (R) (Desert Wind) (Boost Level 1) (Pg 52) [SNA]: Fire elemental appears, flanks enemy till the end of my turn.

Mighty Throw (Setting Sun) (Strike Level 1) (Pg 73) : Grab foe (touch attk), throw him up to 10 ft. (trip with +4 bonus)

Clinging Shadow Strike (Shadow Hand) (Strike Level 1) (Pg 76) [SNA] : +1d6 extra damage + Foe (Fort DC 11+2[wis]) 20% miss chance on all attacks for 1 round.
Shadow Blade Technique (R) (Shadow Hand) (Strike Level 1) (Pg 78) [SNA] : Roll two attacks, if use lower result => deal extra 1d6 cold damage. If use higher - deal normal damage.

Sapphire Nightmare Blade (Diamond Mind) (Strike Level 1) (Pg 65) : Concentration check vs foe's AC => flat-footed and +1d6 damage. < -2 to attack.


Child of Shadow (Shadow Hand) (Stance Level 1) (Pg 76) (SNA) : Move 10 feet and gain concealment (20%) untill the start of next turn.


Инвентарь
Current HP: 16


Weapons: Chain, spiked, Masterwork (325 gp);
Dagger (2 gp) piercing ; Dagger (2 gp) slashing;
Crossbow, light (35 gp); Bolts, crossbow (10) (1 gp);
Acid (flask) (10 gp).
Armor: Chain shirt, Masterwork (250 gp). +4 AC, +4 max dex bonus, -1 acp, 25 lb.
Goods: Sunrod (2 gp). (потрачен)
Magic:
Potion: Cure Light Wounds (x2 -1) (100 gp);

Coin: 273 gp, + 2 за перевоз + 8 за труд (турнепс) - 1 (кабак)

ХР: 230 - мефит у отшельника

Сеймур

В игре
Автор:   Thaliorne
Раса:   Человек
Класс:   Маг
Мировоззрение:   Хаотичный нейтральный
Сила:8 [-1]
Ловкость:16 [+3]
Выносливость:14 [+2]
Интеллект:16 [+3]
Мудрость:9 [-1]
Обаяние:8 [-1]
Внешность
Бородат, волосат, с бородавкой на носу и в странной одежде синего цвета с белыми звездами и светло-голубым полумесяцем.
Характер
Вздорный, не терпит вмешательства в свою работу, при этом сам охотно поучает других как и что делать, иногда все это заканчивается печально. Vечтает выглядеть вот так, но ничего не получается.
История
Сеймур типичный неудачник и тряпка. В детстве был дохляком и над ним издевались все его ровесники, он мечтал что вырастет выучится магии и страшно покарает всех мучителей. Но когда пришло время учиться он понял, что способностей на смертоубийственную магию ему не хватает и она не так уж и проста как представлялась в детских мечтаниях. Следую модной тенденции он стал попробовал стать специалистом в созидании, но смог научится только призывать всякую мелочь, на которой и отводил душу истязая призванных существ и уча их языки, чтобы мучать побольнее и пообиднее.
Навыки
Name: Сеймур
CN Human(PHb) Male
Humanoid (human)
Wizard 2(Conjurer Variant wizard(rapid summoning, enchanced summoning)(UA60) , focused specialist Conjurer (CM70)
-----------------------------------------------------------------------------
---{ ABILITIES / High Fantasy (20 Pts)}---
STR 08(-2) = 08(-1)
DEX 16(10) = 16(+3)
CON 14( 5) = 14(+2)
INT 16(10) = 16(+3)
WIS 09(-1) = 09(-1)
CHA 08(-2) = 08(-1)
-----------------------------------------------------------------------------

Init : +3 (+3 dex);
Speed: 30ft.
HP : 10=4+1d4+2*2=4+2+4=10
HP [10/10] текущие/всего
-----------------------------------------------------------------------------

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB : +1 = 1(wiz)
Grpl: 0 = 1(BAB) - 1(str)
Trip: -1 = - 1(str)
Bull: -1 = - 1(str)
-----------------------------------------------------------------------------

Dagger
AB: +1 (BAB) -1 (Str) +1(mwk)= +1
Dam: 1d4-1 (19-20/x2)

Range Touch Spells and Rays
AB: +1 (BAB) +3(Dex) = +4
-----------------------------------------------------------------------------

---{ DEFENSE OPTIONS }---

Full : 13 = 10 + 3(dex)
Touch: 13 = 10 + 3(dex)
FlatF: 10 = 10

With Mage Armor
Full : 17 = 10 + 3(dex) + 4(armor)
Touch: 13 = 10 + 3(dex)
FlatF: 14 = 10 + 4(armor)

Fort: +2 = 0(wiz) + 2(Con) + 0(resistance)
Refl: +3 = 0(wiz) + 3(Dex) + 0(resistance)
Will: +2 = 3(wiz) - 1(Wis) + 0(resistance)

Number of rerolls - none

-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------

Skills (30 skill pts)
Name Rank Syn Misc Stat Sum
Concentration 5 0 0 +2 + 7
Decipher Script 5 0 0 +3 + 8
Knowledge (arcana) 5 0 0 +3 + 8
Knowledge (Arch&E) 1 0 0 +3 + 4
Knowledge (dung.) 1 0 0 +3 + 4
Knowledge (history) 1 0 0 +3 + 4
Knowledge (nature) 1 0 0 +3 + 4
Knowledge (nobility) 1 0 0 +3 + 4
Knowledge (religion) 1 0 0 +3 + 4
Knowledge (planes) 1 0 0 +3 + 4
Perception 1 0 0 -1 + 0
Profession (cook) 1 0 0 -1 + 0
Spellcraft 5 2 0 +3 +10
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
Age: 29
Height: 5'8"
Weight: 193 lbs.
Deity: Boccob
Languages: Common, Draconic, Abyssal, Infernal, Celestial
-----------------------------------------------------------------------------
---{ FEATS }---
01[CHR1]: Extend Spell
01[HBF1]: Spell Focus: Conjuration
01[VAR1]: Augmented Summoning
01[CHR2]: Metamagic School Focus (Conjuration)
-----------------------------------------------------------------------------
---{ RACIAL & TEMPLATE FEATURES }---
[Race]
[--] Medium: As Medium creatures, humans have no special bonuses
or penalties due to their size.
[--] Human base land speed is 30 feet.
[--] 1 extra feat at 1st level, because humans are quick to master
specialized tasks and varied in their talents.
[--] 4 extra skill points at 1st level and 1 extra skill point at each
additional level, since humans are versatile and capable.
[--]Automatic Language: Common. Bonus Languages: Any (other
than secret languages, such as Druidic).
[--] Favored Class: Any.
-----------------------------------------------------------------------------
---{ CLASS FEATURES }---
[Wizard]
[Ex] Rapid Summoning: Any time a conjurer using this variant casts a summon monster spell, its casting time is 1 standard action rather than 1 full round. (Creatures so summoned can only take a standard action in the round they are summoned.)
[--] Focused Conjurer (Banned school: Necromancy, Evocation, Illusion)
[--] Proficient with Club, Heavy Crossbow, Light Crossbow, Dagger,
Quarterstaff.
[Ex] Enhanced Summoning: At 1st level, a conjurer using this variant gains the Augmented Summoning feat for free instead of the Scribe Scroll feat.

-----------------------------------------------------------------------------
---{ SPELLS PREPARED }---
0(3+3):Caltroops x3[s], Detect Magic x2, Light
1(2+3):Grease [s], Summon monster I (Extended for free) x2[s], Grease, Mage Armor(Extended for free)

//[d] и [s] как несложно догадаться - слоты доменные и специалиста

---{ SPELLBOOK }---
1:Grease, Shield , Ray of Clumsiness(SpC 166), Nerveskitter(SpC 146), Blocade, Summon Monster I, Mage Armor, Treacherous Weapon (TxEv 29)

-----------------------------------------------------------------------------
Save DC = 13 + Spell Level (14 + Spell Level for Conjuration spells )
CL 2
-----------------------------------------------------------------------------
Инвентарь
---{ GEAR 1000 gp}--- 
BODY SLOT ITEM
Head остроконечная шляпа с полями, в звездах вся
Face
Throat
Shoulders
Body мантия чОрная, тоже в звездах
Torso
Hands
Arms
Waist Healing Belt (750gp 1 lb)
Ring (right)
Ring (left)
Feet сапоги (со… звездами, куда же без них)
-----------------------------------------------------------------------------
***MAGICAL ITEMS***
Healing Belt заряды [3/3]

***NONMAGICAL ITEMS***
[Clothing]
Traveller’s outfit (1 gp 5 lb)

Набор туриста (рюкзак, спальник, чашка, ложковилка, миска, смена белья, мыло,набор ножей и лопаток и прочих принадлежностей для готовки, Чуть походной нямки ) 100 gp 20 lb

***WEAPONS***
Клевый Dagger (102gp 1 lb) с черепушками и прочими украшательствами

***WANDS***

***TOOLS***
Spellbook (15 gp 0.75 lb)
Spell component pouch (5 gp 0.5 lb)
Cat's Grace potion
CMW potion
unknown potion x2
-----------------------------------------------------------------------------

Carrying Capacity / Total Weight: 22,25 lb
Light Load 1-26 lb, Medium Load 27-53 lb Heavy Load 54-80 Lb
Money: 50gp.
-----------------------------------------------------------------------------
опыт 2880/3000

800 за первую часть (голем, имп и летающая кочерга)
100 за похороны Хэнка
230 - сбежаавший мефит
750 - Терион и 2 голема

Хэнк Хаген

Персонаж мертв
Автор:   Sheks
Раса:   Человек
Класс:   Воин
Мировоззрение:   Нейтральный
Сила:16 [+3]
Ловкость:14 [+2]
Выносливость:12 [+1]
Интеллект:10 [+0]
Мудрость:14 [+2]
Обаяние:8 [-1]
Внешность
Лысый юноша в красной бандане и кольчуге с капюшоном.
Абсолютно безволосое лицо выглядит задумчивым, иногда можно заметить как шевелятся губы в беззвучном разговоре с самим собой.
"Воитель" достаточно высок, худощав. Поверх кольчуги кожаная накидка. На плече лежит тяжелый меч-фальшион, а за плечами сумка с немногочисленными вещами.

Характер
Задумчивый, иногда заметно как он разговаривает сам с собой.
Любит:
банданы, анекдоты, женщин , битву, ясность

Не любит:
собак, дерьмо, занудство, голод, алкоголь, сумерки
История
Его родители никогда не рассказывали откуда они пришли в Город. Они просто поселились здесь и жили. Отец устроился стражником и, с определенного возраста, начал учить сына военному делу. Мать занималась шитьем, а через несколько лет умерла во сне.
Ему никогда не рассказывали сказок на ночь, не вели разговоров по душам, не дарили торт со свечками на день рождения. В их доме вообще не было свечей.
После смерти отца, как-то так получилось, что над Хэнком взял шефство некий Гадалт Шорм. Бывший искатель приключений, который умудрился дожить до старости и открыть свою школу. Прошло несколько лет, мальчик-подросток стал воином и отправился в большой мир на поиски себя и на развитие своего воинского дара.
Он не хотел сделать мир лучше, понимая, что это невозможно, но и не стремился нажить состояние любыми способами.
Навыки
Name: Хэнк Хаген
Alignment _СN_
Race _Synade_
Gender _Male_ (17 лет)
Size Type _Medium_
ECL 2
Warblade 1 / Psychic Warrior 1

STR 16 [+3]
DEX 14 [+2]
CON 12 [+1]
INT 10 [+0]
WIS 14 [+2]
CHA 08 [+0]


HD 1d12+1(con)+1d8+1(con)
HP: 18 = 12 + 4 + 2

Initiative: +2 = +2 [DEX]
IL 1.5
PP 4
Speed 30 ft

Saving Throws:
FOR +5 = +2 [Wbd] + 2 [psw] + 1 [CON]
REF +2 = +0 [Wbd] + 0 [psw] + 2 [DEX]
WIL +4 = +0 [Wbd] + 0 [psw] + 2 [WIS] +2 [race]

Armor Class: 16 = 10 + 4 [armor] + 2 [DEX]
Flat-footed AC: 14
Touch AC: 12

Combat Stats:

BAB: +1, Grapple +4, Trip +4
Standart Melee Attack: +4 = +1 [BAB] + 3 [STR]
Standart Ranged Attack: +3 = +1 [BAB] + 2 [DEX]

Attack #1 Falchion, mwk: : +5 = +1 [BAB] + 3 [STR] + 1 [mwk]
Damage #1: 2d4+4 s, 18-20/×2

Charge Attack #2: : +9 = +1 [BAB] + 3 [STR] + 1 [mwk] + 4 [charge bonus]
Damage #2: 2d4+4 s, 18-20/×2

Attack #3: Hammer/Javelin +3 = +1 [BAB] + 2 [DEX]
Damage #3: 1d4 or 1d6
range 20ft/30 ft

------- Skills ( 4*4 + 2) =18 : --------
+3 Autohypnosis + 1 [ranks] + 2 [WIS]
+3 Balance + 2 [ranks] + 2 [Dex] - 1 [armor penalty]
+2 Climb + 0 [ranks] + 3 [STR] - 1 [armor penalty]
+4 Profession (cook) + 2 [ranks] + 2 [wis]
+3 Intimidate + 4 [ranks] -1 [Cha]
+7 Jump + 5 [ranks] + 3 [STR] - 1 [armor penalty]
+2 Perception + 0 [ranks] + 2 [WIS]
+7 Tumble + 4 [ranks] + 2 [Dex] - 1 [armor penalty] +2 [sinergy]

Languages : Common

Feats:
1 [HD] - Power Attack
2 [HD] - Reckless Charge [MiniH, 27] = -4 to AC (i/o normal -2) when charge, gain +4 to hit
2 [Psw bonus] - Cleave

Race Features: Synade [CP, 139] -
Aberration - not subject to spells or effects that affect only humanoids
Medium Size
Darkvision 60 feet.
Speed 30 ft.
Naturally Psionics: 3 bonus PP.
Threefold Mind: +2 to Will save
Oracle: 1/day +2 insight bonus to init, attack or save. Can decide to apply to attack or save after roll.
Collective: spand 1 pp as free action and gain +2 bonus to Knowledge or Psicraft check.
Multitask: 1/day spend 1 pp to gain swift action for any mental action (Knowledge, Psicraft check or manifest power if you do not manifest in this round in normal action)

Class Features:
Warblade:
- Battle Clarity (Reflex saves) = if not FF => gain int bonus to Ref saves
- Weapon aptitude = can qualify for fighter-specific feats
- Maneuvers 3 known, 3 readied from DM, IH, SD, TC, WR
- Stance 1 from DM, IH, SD, TC, WR

Psychic Warrior:
- Power known 1
- Power points: 4/day = 3 (race) + 1 (wis bonus)

Powers:
Expansion = Become one size category larger

Maneuvres:
Steel Wind (IH1) - Strike - Attack two opponents
Steely Strike (IH1) - Strike - +4 bonus to one attack, others gain +4 to attack against me for 1 round.
Leading the Attack (WR1) - Strike - Hit and allies gain +4 bonus on attack foe you strike.

Stance: Punishing Stance (IH1) - +1d6 damage, -2 AC
Инвентарь
Current Stats with BullStr, MWeapon and Shield of F.:
Str 20.
AC 18, FF 16, Touch 14
Attack melee +7, 2d4+8 /18-20 x2

Current XP: 1000 (2nd level)

Current НP: 18-11=7

Current PP: 4


Masterwork falchion: 375 gp [8 lb]
chain shirt, : 250 gp, +4 AC, -1 ACP [25 lb]
Hammer, light 1 gp damage 1d4 ×2 ranged 20 ft. [2 lb.] Bludgeoning
Javelin x2, 1 gp damage 1d6 ×2 ranged 30 ft. [2x2 lb.] Piercing
Knives x3 (3gp, 2lb)
Belt pouch 1 gp, ½ lb с тремя поушенами КЛВ в нем.

Backpack (2 gp, 2 lb)
Traveler’s outfit (1 gp, 5lb)
Pouch (0.1 gp, 5 lb)
Bedroll (0.1 gp, 5 lb)
Flint & steel (1 gp, )
Rations x4 (2 gp 4lb )
Waterskin (1gp, 4lb)


- Цветные банданы - 7 штук разные - 5 gp
- Точильный камень (Whetstone) 2 cp 1 lb.

weight 76 lb. or less - light load
остаток 173 gp

Катерина

Персонаж мертв
Автор:   Petrovna
Раса:   Человек
Класс:   sorceress 2
Мировоззрение:   Хаотичный нейтральный
Сила:8 [-1]
Ловкость:14 [+2]
Выносливость:14 [+2]
Интеллект:12 [+1]
Мудрость:10 [+0]
Обаяние:16 [+3]
Внешность


на токен:

Крепкая, румяная, загорелая дивчина, с виду да по повадкам простая, а глаза хитрющие. Непонятные глаза: посмотришь в них, отвернешься, да и не сразу упомнишь, какого они цвета были. Одета по-крестьянски: рубаха, юбка длинная домотканая, косынкой волосы темные прихвачены. Только разве что рубаха не на деревенскую, а на городскую больше смахивает. Котома набитая да палка длинная острая – вот и все пожитки у Катерины.

Характер
Говорлива Катерина, смешлива, своевольна. Нетороплива, незлобива, но обиду терпеть не будет. Любит впечатление произвести, чтобы все ахнули. Потому, хитрая, прибедняется часто.
История
Росла Катерина с мамкой в селе. Пальцем тыкали в нее, да в мамку ейную. Ишь какая, с драхенами всякими путается. А как подросла Катерина, заневестилась, так и вовсе выгнали их с мамкой из родного села. Мол, дурной глаз у девки. И то правда, чуть разозлить Катерину - то искры летят, то нутро корчит у обидчика. На кого нехорошо посмотрит, у того из рук все валится. А обидеть Катерину легко, гордая она. Помыкалась мамка с Катериной, помыкалась по городам и селам, да и сдала девку бессовестную чародею в учение. Да только недипс… нецип… непослушная оказалась Катерина, нраву неуемного. Чуть что – мой батя дракон, руки в боки и в отказку. Побился об нее чародей, не вытерпел и вытурил из учения. Некуда теперь Катерине идти, а стало быть – иди куда хошь, как ветер вольный. Не хочет она домашней жизни, хочет батю своего найти, в глаза его драконьи поглядеть.
Навыки
Alignment: Chaotic Neutral
Human Female (young, 18)
Medium Humanoid (Dragonblood, Human)
Sorcerer 2 [PHB]
Deity:

---{ ABILITIES / 20 pts }---
STR 08(-2) +0
DEX 14(05) +2
CON 14(05) +2
INT 12(02) +0
WIS 10(00) +0
CHA 16(10) +3

Init : +2 (+2 dex);
Speed: 30ft x4
HP : 10=4+2+4(con)

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB : +1
Grpl: +0

[shortspear one-handed +0 melee 1d6-1 (20/x2)]
Attack Bonus: +1(BAB)
Damage: 1d6 -1(str)

[shortspear thrown +3 ranged 1d6-1 (20/x2)]
Attack Bonus: +1(BAB) +2(Dex)
Damage: 1d6 -1(str) Range increment: 20 ft


---{ DEFENSE OPTIONS }---

Full : 12 = 10 + 2(dex)
Touch: 12 = 10 + 2(dex)
FlatF: 10 = 10

Fort: +03 = 2(con) +1(item)
Refl: +02 = 2(dex)
Will: +3 = 3(sorc)
+2 к сейвам от magic sleep, paralysis, energy drain spells and abilities

---{ SKILLS / 16+4 (число скиллпоинтов)}---
+1 Appraise = 1 (int)
+2 Balance = 2(dex)
+8 Bluff = 3(cha) + 5 (sorc)
-1 Climb = -1 (str)
+7 Concentration = 2(con) + 5(sorc)
+1 Craft skills = 1 (int)
+3 Diplomacy = 3 (cha)
+3 Disguise = 3 (cha)
+7 Escape artist = 2(dex) +5(sorc, heritage)
+1 Forgery = 1 (int)
+3 Gather information = 3 (cha)
+2 Hide = 2(dex)
+3 Intimidate = 3 (cha)
-1 Jump = -1 (str)
+3 Knowledge (Arcana) = 1 (int) +2(sorc)
+2 Move Silently = 2(dex)
+3 Perform = 3(cha)
+2 Ride = 2 (dex)
+1 Search = 1 (int)
+0 Sense Motive
+4 Spellcraft = 1(int) + 3(sorc)
+0 Spot
+0 survival
-1 Swim = -1 (str)
+2 Use rope = 2 (dex)

Speaks: Common


---{ FEATS }---
01[RotD]: Draconic Heritage (Shadow): Gain Escape Artist as class skill; gain a bonus equal to the number of draconic feats you have (+2) on saving throws against magic sleep and paralysis effects, as well as on saves against spells and abilities with a descriptor [energy drain].
01[RotD]: Draconic Breath (electricity): standard action; convert arcane spell slot into 60ft line, 2d6 per slot level. [Su] ref DC 13+slot level halves.
02[RotD]: Versatile Spellcaster: spend 2 spell slots to gain 1 spell slot of a higher level

---{ RACIAL & TEMPLATE FEATURES }---
Dragonblood subtype (spells, effects, powers, and abilities that affect or target dragons also affect it. The subype qualifies a creature to use magic items normally only usable by dragons, and qualifies the creature to take feats that have the subtype as a prerequisite. The dragonblood subtype also makes creatures subject to harmful effects that affect dragons.)

---{ CLASS FEATURES }---
Spell Shield: As an immediate action, when you take damage from any source, you can expend a spell slot to make a Concentration check with a DC 15 + the level of the sacrificed spell. If you succeed, you ignore an amount of damage equal to five times the level of the spell slot. If you fail you still lose the slot. Replaces Familiar.


---{ SPELLS KNOWN }---
0 (5) Detect magic, Light, Resistance, Unnerving gaze, Read Magic
1 (2) Power word pain, Power word fatigue
spell name \ school \ comp \ cast time \ range \ duration \ save \ SR \ description \ ref
--0 level
Detect Magic \ div \ vs \ 1sa \ 60 ft. \ [c]->2 min(D) \ None \ No \ Detects spells and magic items within 60 ft. \ ph:219
Light \ evo[light] \ vm/df \ 1sa \ Touch \ 20 min(D) \ None \ No \ Object shines like a torch. \ ph:248
Resistance \ abj \ vsm/df \ 1sa \ Touch \ 1 min \ Will neg(h) \ Yes(h) \ Subject gains +1 on saving throws \ ph:272
Unnerving Gaze \ ill[phan][mind] \ vs \ 1sa \ Close \ 2 rd \ Will neg \ Yes \ Subject takes -1 penalty on attacks. \ bv:108

--1 level
Power Word Fatigue \ enc[comp][mind] \ v \ 1sa \ Close \ see text \ None \ Yes \ Makes one creature with 100 hp or less fatigued \ rdr:115
Power Word Pain \ enc[comp][mind] \ v \ 1sa \ Close \ see text \ None \ Yes \ Deal 1d6 points of damage per round to one creature with 100 hp or less. \ rdr:116

---{ SPELLS PER DAY }---
0 – 6
1st – 5

Save DC = 3 + Spell Level
CL 2
SPELL RANGES:
CLOSE RANGE (25 ft. + 5 ft. / 2 levels) = 30 ft.
MEDIUM RANGE (100 ft. + 10 ft. / level) = 120 ft.
LONG RANGE (400 ft. + 40 ft. / level) = 480 ft.
Инвентарь
current xp: 1630/2000

Weapons & held items:
Shortspear 1 gp 3 lb
Wand of magic missile 1 clvl 48 charges 750 gp

Magic items by slot:
Throat: Amulet of Shadow Dragon Heritage, +1 bonus to fortitude saves, priceless

Backpack (empty) 2 g 2 lb. Player's Handbook
Bedroll 1 sp 5 lb. Player's Handbook
Flint and steel 1 gp - Player's Handbook
Rope, hempen (50') 1 gp 10 lb. Player's Handbook
Sunrods (2) 4 gp 2 lb. Player's Handbook
Waterskin 1 gp 4 lb. Player's Handbook
Spell component pouch 5 gp 2 lb. Player's Handbook

Свитки:
Mage armor x3 (75 gp) 1 ушел
Magic weapon x2 (50 gp)
Reduce person x2 (50 gp)

26 фунтов, легкая нагрузка.
Закуп на 935 гп, 65 гп на кармане: -2 гп, -1 сп

~*~*~Общее/добытое:~*~*~
potion of jump
potion of endure elements resist energy (fire) - отдала Рурзу

Куриосит

Персонаж мертв
Автор:   TATb
Раса:   Эльф
Класс:   Scout
Мировоззрение:   Хаотичный нейтральный
Сила:10 [+0]
Ловкость:19 [+4]
Выносливость:12 [+1]
Интеллект:14 [+2]
Мудрость:11 [+0]
Обаяние:7 [-2]
Внешность
Аватары


Молодой эльф, рыжие волосы, взгляд выражает мечтательность, хитрость и вечную готовность с полной силой поразиться новому открытию независимо от его масштаба.

Неразлучен со своим легким многозарядным арбалетом. С его помощью Ку издалека производит познание врагов (по крайней мере живых) посредством проверки на прочность арбалетными болтами. Второй этап познания происходит обычно шумно и достаточно однообразно: "Уооо, смари как черепушку пробило!.. Еще бы чуток повыше и оторвало бы к лешему, не, ты видел да?!".
Характер
Не способен сидеть на одном месте долго и постоянно перемещается, зачастую вызывая головокружение у окружающих. Всегда готов хорошенько удивиться какой-нибудь очередной найденной ерунде и позаботиться о том, чтобы другие тоже разделили его воодушевление. Напрочь лишен традиционного эльфийского пафоса и всякой загадочности.
История
Сбежал из дома едва ли не в младенчестве, очевидно только потому, что не мог усидеть на месте. Жил черт знает где, занимался черт знает чем, параллельно с неуемной жадностью обследовал все вокруг и от души удивлялся.

Оказаться может где угодно и объяснений "зачем ты здесь" у него спрашивать бесполезно.
Навыки
Сюда положил полный чарник:

Чарлист
Name: Куриосит (Ку)
Neutral Elf Male (19 лет)
Medium (-)
Class 2 Scout [CAdv]
Deity: -

---{ ABILITIES / PB XX }---
STR 10(00) = 10(+0)
DEX 17(13)+2 Racial = 19(+4)
CON 14(05)-2 Racial= 12(+1)
INT 14(05) = 14(+2)
WIS 11(01) = 11(+0)
CHA 07(-04) = 07(-2)

Init : +5 (+4 dex, +1 ([Ex] Battle Fortitude); no rerolls
Speed: 30ft. (30ft in armor); fly 00ft; -
HP : 14=08+04+02(con)
AP : -

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB : +1
Grpl: 001 =1(BAB) + 0(str)
Trip: 001 = 1(BAB)+0(str)
Bull: 001 = 1(BAB)+0(str)

[Crossbow Light Repeating Masterwork +00/+0 ranged 1d8+0 (19-20/x2)] //80 ft
Attack Bonus: 6=+1(BAB) + 4(dex) + 1(masterwork)
Damage: 1d8 + 1(1/2dex, [feat] Crossbow Sniper)
[Throwing Axe +00/+0 ranged 1d6+0 (20/x2)] //10 ft
Attack Bonus: 5=+1(BAB) + 4(dex)
Damage: 1d6 + 0(str)
---{ DEFENSE OPTIONS }---
-

Full : 17 = 10 + 4(dex) + 0(size) + 3(armor)
Touch: 13 = 10 + 3(dex) + 0(size)
FlatF: 17 = 10 + 0(size) +3(armor)+4(dex)

Fort: +02 = 0(Scout)+1(wis)+1([ex] Battle Fortitude)
Refl: +07 = 3(Scout)+4(dex)
Will: 00 = 0(Scout)+0(wis)
*no rerolls

---{ SKILLS / 50 (число скиллпоинтов) / 00 (потрачено на скиллтрики)}---
02 Appraise 2(int)
07 Balance 1(Scout)+4(dex)+ 2(co)
-02 Bluff -2(cha)
05 Climb 5(Scout)+0(str)
01 Concentration 0(Scout)+1(con)
-02 Diplomacy -2(cha)
07 Disable Device 5(Scout)+2(int)
-02 Disguise -2(cha)
05 Escape Artist 1(Scout)+4(dex)
02 Forgery 2(int)
-02 Gather Information -2(cha)
00 Heal 0(wis)
09 Stealth 5(Scout)+4(dex)
-02 Intimidate -2(cha)
07 Jump 5(Scout)+0(str) +2 (co)
05 Knowledge (dungeoneering) 3(Scout)+2(int)
03 Knowledge (geography) 1(Scout)+2(int)
03 Knowledge (nature) 1(Scout)+2(int)
07 Perception 5(Scout)+0(wis)+2(racial)
06 Open Lock 2(Scout)+4(dex) //+2 with thieve's kit masterwork
05 Ride 1(Scout)+4(dex)
09 Search 5(Scout)+2(int)+2(racial)
00 Sense Motive 0(Scout)+0(wis)
01 Survival 1(Scout)+0(wis)
01 Swim 1(Scout)
11 Tumble 5(Scout)+4(dex)+2(co)
05 Use Rope 1(Scout)+4(dex)

Speaks: Common, Elven
Skill Tricks: -
Teamwork Benefits: -

---{ FEATS }---
01[PHB]: Exotic Weapon Proficiency (PH 94) Crossbow Repeating light. No penalty on attacks with specific exotic weapon.
02[PH2]: Crossbow Sniper (PH2 77) : Gain half your Dex bonus to damage rolls made with your crossbow. Plus use Sneak Attack or Skirmish from greater range.

Flaws: -

---{ RACIAL & TEMPLATE FEATURES }---
[Elf]
[Ex] +2 Dexterity, -2 Constitution
[Ex] Low-Light Vision
[Ex] Immunity to sleep effects
[Ex] +2 racial bonus on saving throws against Enchantment spells or effects.
[Ex] +2 racial bonus on Listen, Search, and Spot checks.
[Ex] Automatic Searching: Passing within 5 feet of a secret or concealed
door entitles you to a free Search check, as if you were actively
looking for it
[Ex] Proficient with rapier, longsword, and all bows (except crossbows).
[Ex] Favored Class: Wizard

---{ CLASS FEATURES }---
[Scout (CAdv)]
[Ex] Proficient in light armor
[Ex] Proficient with all simple weapons, and with Throwing Axe, Repeating Light Crossbow, Handaxe, Longbow, Composite Longbow, Longsword, Rapier, Shortbow, Composite Shortbow, Short Sword.
[Ex] Uncanny Dodge(Ex): You retain your Dexterity bonus to AC even if flatfooted or struck by an invisible attacker.
[Ex] Trapfinding(Ex): You can use the Search skill to locate traps when the task has a DC higher than 20. You can use the Disable Device skill to disarm magic traps.
[Ex] Skirmish(Ex): For any round in which you move at least 10', you gain 1d6 damage and a +0 competence bonus to AC.
[Ex] Battle Fortitude(Ex): You gain a +1 competence on Fortitude saves and initiative checks.

---{ SPELLS PREPARED }---
-

---{ POWERS }---
-

---{ MANEUVERS }---
-
Инвентарь
***WEAPONS***
Crossbow Repeating Light Masterwork 1d8 19-20/x2
Throwing Axe 1d6 20/x2

***ARMOR***
Studded Leather Light Masterwork AB+3 MDEX+5

***CLOTHING***
Explorer`s Outfit (10gp)

***INVENTORY***
Backpack (empty) (2 GP)
Flask (empty) (2 CP)
Flint and steel (1 GP)
Grappling hook collapsible (3 GP)
Rope, silk (50 ft.) (10 GP)
Thieves’ tools masterwork (100 GP)
Rations, trail (5 SP)
Potion of cure light wounds (50 GP)
20 посеребреных болтов (как заберем)
кольцо с остатками яда с крылатого
Potion of Vision
Potion of Cat's Grace
~36 GP

Скейл Данкелшпигель

Персонаж мертв
Автор:   Фантом
Раса:   Человек
Класс:   Cloistered Cleric\Binder 1
Мировоззрение:   Принципиальный нейтральный
Сила:10 [+0]
Ловкость:8 [-1]
Выносливость:14 [+2]
Интеллект:14 [+2]
Мудрость:12 [+1]
Обаяние:16 [+3]
Внешность
будет дополняться

Юноша лет двадцати скорее худого телосложения без особенных выпирающих мускулов, симпатичный, но не красавец. Черты лица острые, глаза впавшие от регулярного недосыпа.
Из оружие - кинжал на поясе и дорожный посох в руках. Одет обычно в длинную черную робу с капюшоном, под которой звякает металл.
За спиной - деревянный щит.

Характер
Скейл гордый продолжатель достаточно древнего рода Данкелшпигелей, побочной ветви дворянства одного из герцогских домов. Когда-то давно пошел от хорошо вставшей на ноги семьи младшего сына герцога. Дарованной властью земли нет, Данкелшпигели(ДШ далее) исторически занимались грабежом (сначала) и другим видом грабежа, торговлей (потом и сейчас). Скейл старший сын и прямой наследник семейного, но есть нюансы. Первый, это то что ДШ исторически несут внутренний семейный культ, поклоняясь Тенебрусу, забытому богу темноты, обмана, смерти и зла. Первые две области неплохо помогают в торговле и контрабанде, кстати, поэтому на них в основном и делается упор, предпочитая не замечать остальные. Не то что бы все ДШ поголовно жрецы культа, скорее наоборот. Но случались и выдающиеся жрецы. Сам Скейл про культ не подозревает, по молодости лет ещё не успели посвятить. Хотя найденные дома книги весьма широкие и либеральные по рассказанным в них вещах
Второй нюанс - Скейл во время обучения в храме условного бога знаний (Боккоба?), куда был тиснут, попался на чтении запрещенных книг про вязальщиков и проведении подозрительных ритуалов. Не то что бы их никто не читал или не пытался воспроизвести, просто Скейлу не повезло попасться под горячую руку и программу борьбы с инакомыслием. Бывает, жизнь такая штука. Поэтому его с позором изгнали из послушников Храма Боккоба, семья публично от него отказалась что бы не дай бог инквизиция не проявила излишний интерес к Данкелшпигелям, и теперь приходится обучаться самостоятельно и в основном на практике. Хорошо хоть что успел прочитать много чего, и основные элементы науки в голове уложились, как клирической, так и найденной в запрещенной литературе.
История
Навыки
True Neutral Human male 19 years
medium humanoid (human)
Cleric of Tenebrous 1/Binder 1
EXP to next level: 0000/2000

---{ ABILITIES / Pathfinder Ptb20 }---
STR 10 [00 pts] + = 10[+0]
DEX 08 [+2 pts] + = 08[-1]
CON 14 [05 pts] + = 14[+2]
INT 14 [05 pts] + = 14[+2]
WIS 12 [02 pts] + = 12[+1]
CHA 16 [10 pts] + = 16[+3]
Initiative : +1
Speed: 40ft. 30 база +10(Ronove)
HP : 14/14= 6 + 4(1d8 binder) + 4(Con)

---{ ATTACK OPTIONS }---
BAB : +0
grapple : +00 = 0(BAB) + 0(str)
trip : +00 = 0(str)
bull rush : +00 = 0(str)

[Ronove telekinesis +2 Bull rush, 1d6 damage]
[Quaterstaff +0 to hit, 1d6 damage]

---{ DEFENSE OPTIONS }---
AC
Full : 15 = 10 + 4(armor) + 2(shield) - 1 Dex
Touch: 09 = 10 + 1(Dex)
FlatF: 15 = 10 + 4(armor) + 2(shield) - 1 Dex

Fort: +06 = 2(cleric) + 2(binder) + 2(CON)
Refl: -01 = 0(cleric) + 0(binder) - 1(Dex)
Will: +05 = 2(cleric) + 2(binder) + 1(WiS)

---{ SKILLS / 9*4 (1 левел) + 5 (биндер) = 41 }---
+08 Bluff (Cha) = 4(clr)+1(bind)+3(Cha)
+10 Diplomacy (Cha) = 4(clr)+1(bind)+3(Cha)+2(syn Bluff)
+05 Heal (Wis) = 4(clr)+1(bind)+1(Wis)
+09 Spellcraft (Int) = 4(clr)+1(bind)+2(syn Know)+2(Int)
+07 Know (arcana) = 4(clr)+1(bind)+2(Int)
+06 Know (relig) = 4(clr)+2(Int)
+06 Know (planes) = 4(clr)+2(Int)
+06 Knowl(History) = 4(clr)+2(Int)
4 скиллпоинта с 1 левела, по одному к знаниям: Dunge Geog Natur Nobil, чек на них будет +3

Speaks: Common, Infernal, Celestial

---{ FEATS }---
1:[LVL] - Healing Devotion
1:[HUMAN] - Able Learner
2:[LVL] Extra turning

---{ RACIAL & TEMPLATE FEATURES }---
Труъ хуман, +1 фит, экстра скилл поинт

---{ CLASS FEATURES }---
[Cloistered Cleric 1: Magic, Trickery, Knowledge(B) ]
[Ex]proficient with simple weapons and with light armor.
[Ex] Lore - это бардик нолидж, 1d20+5 чек (1 за уровень, 2 за инту, 2 за историю)
[Ex] в спеллист добавляем message(0), erase(1), identify(1), unseen servant(1);
[--] Spells - как обычный клирик
[--] Turn undead 10/day (3 base + 3 Cha+4 feat), как клерик 1 уровня, 1d20+3 левел чек, 2d6+4 HD damage

[Binder 1]
Bind check при пактах 1д20+4 (биндер 1 +3 харизма)
Bind vestige+1 : обычно Ronove (15 чек) или Aym(15 чек), если кушать хочется.
Ronove (45 страница ToM):
[Sp]Feather fall - всегда активен
[Sp]Far Hand - телекинез медленный, до своего веса, или автоурон как стандарт на 1д6 с буллрашем
[Ex]Improved unarmed strke. Гхм.
[Ex]Sprint +10 ench бонус к лэнд спид.

Aym(альтернатива):
Halo of Fire (возмездие 1д6 огненного урона или мили тач на столько же)
Improved Sunder и дабл урон по объектам.
медиум армор профаенси

Линк на список вестижей (пока доступен лишь 1 левел)
http://therafimrpg.wikidot.com/vestiges
Инвентарь
Скейл 14\14
Рурз 1 дамак
Катерина
Куриосит

Holy symbol of Boссob
spells components pouсh 5 гп
healer’s kit 50 gp (-3 заряда на лечение от пчел)
traveller’s outfit
обычная черная роба с капюшоном
рюкзак с одеялом
огниво
мех для воды
everburning torch 110 gp
Quaterstaff
dagger
Darkwood Shield: It weighs 5 pounds Price 257 gp.
chain shirt = 100 gp
Карманная книжка "Вязальщики - кто они такие и почему их можно не сжигать на кострах"
EVERLASTING RATIONS (MIC) 350 gp
EVERFULL MUG 200 gp
867 гп потрачено

Личные деньги: 29 монет золотом 28 серебром

Трофеи, общак:
Троглодиты:
+70 gp осталось (120 ушло на кольчугу Рурза)
+ 180 гп ( продали зелье латунно-янтарного цвета, пахнет прелым поздне-осенним листом и тертыми крыльями майского жука)

Расходы, в т.ч. общие:
-1 золотом за завтрак
-1 гп - списано за обед (он же 10 серебра)
-3 гп - за три комнаты на ночь
-2 сп - пиво курьеру и Скейлу


---{Cleric Spells, as Cleric Level 1, Cleric's Caster level = 01, Magic Domain, Knowledge Domain, Trickery Domain)
0(3 ) : *Detect Magic, Read Magic, Create Water
1(1+1(D)+1(Wis)): Bless, Obscuring Mist, + Detect Secret Doors[domain]
Save DC = 11 + Spell Level
Turn undead 0/10 (после троглодитов и пчел и мефита)

exp 1630/2000 (800 домик 300 троглодиты 300 пчОлы +230 fire mephit)

Рурз

Персонаж мертв
Автор:   Norther
Раса:   Орк
Класс:   Боец
Мировоззрение:   Хаотичный добрый
Сила:20 [+5]
Ловкость:8 [-1]
Выносливость:14 [+2]
Интеллект:6 [-2]
Мудрость:13 [+1]
Обаяние:6 [-2]
Внешность
Большой, буро-зеленый, с вооот такенными клыками - а чего вы еще ждете от орка? Конечности бугрятся мышцами, щедро перевитыми жилами и венами, глаза горят... Стоп, глаз не видно, они скрыты стильными тёмными очками. Да и большая часть остального тела упрятана под накладывающиеся одна на другую металлические полосы - lorica segmentata, не баран чихнул! Через плечо болтаются вещмешок и футляр с несколькими дротиками, в руках - позаимствованная у кого-то очень большого столовая вилка. Двузубая, наверное, для фруктов или устриц.



токен
Характер
История
Орки любят набегать! Большинство. Успешность набега - вопрос вторичный, главное - это процесс. В раннем возресте Рурз оказался в одном любопытном монастыре, на штурме которого его племя весело провело время, но не очень захватило. Убивать крепкого упитанного бутуза обитатели монастыря не стали, а взяли в младшие ученики.
Почитали в монастыре Олладру, но на первом месте было служение Искусству, одному из которым она оказывала покровительство. Искусству Приготовления и Поглощения Пищи. Рурз проникся и намерен был целиком посвятить себя служению этому Учению, он хотел знать и уметь многое. Да вот беда - если с поглощением у него получалось довольно неплохо (хотя с различением вкусовых нюансов, оттенков и ароматов иногда часто проблемы), то вот в приготовлении, не смотря на усердие, успехи были скромными. Нет, разделывать порционно мясо или отбивать шницели, как многие другие послушники его комплекции, он мог, но это был низкий класс, душа Рурза рвалась в выси. Но максимальным его достижением пока что было нанизывание канапе - тут требовался более утонченный подход, верная рука и чувство меры. После многолетней практики орк замахнулся было на высшую ступень - изготовление Борща. Наставник, отведав рурзов "дипломный проект", удалился в Комнату для Размышлений, а когда вернулся оттуда, объявил, что Рурз готов к постижению нового Таинства. Таинства Сыроедения. Для чего юный падаван Носитель Учения был снабжен инструментами и отправлен в странствие за пределы альма матер.
Навыки
Ork Crusader 1/Fighter1
CG Medium Humanoid
Languages: Common, Ork
Darkvision 60'
--------------------------------------------------------------
Str +5 20[10pp +4 racial]
Dex -1 12[2pp] -4 damage
Con +2 14[5pp]
Int -2 6[-2pp -2 racia]
Wis +1 13[7pp -2 racil]
Cha -2 6[-2pp -2 racial]
32 pp
-------------------------------------------------------------------------
Init +1
Base move 30', 20' with heavy armor
2 HD; HP 19 =10+(1+10)/2+2*2 Con

AC 17 [10+ 1 Dex +6 armor] touch 11, flat-footed 16;

Saves:
Fort +6 = 2 Cr +2 Ftr +2 Con
Ref +1 = 0 Cr +0 Ftr +1 Dex
Will +1 = 0 Cr +0 Ftr +1 Wis

BAB +2; Grapple +7

Attacks:
1) +9 Melee [2 BAB + 5 Str +1 wf +1 mw] ranseur, mw 2d4+7, 20\x3
2) +7 Ranged [2 BAB + 5 Str] javeline 1d6+5, 20\x2, 30'
3) +7 Melee [2 BAB + 5 Str] spiked gauntlet 1d4+5, 20\x2
4) +7 Melee [2 BAB + 5 Str] warhammer 1d8+5, 20\x3

--------------------------------------------------------------------------
Crusader traits:
*Furious counterstrike (Ex) +1 attack&damage if ddpool isn't empty
*Steely resolve 5 (Ex) - delayed damage pool 5
IL 1
Maneuvers known 5
Maneuvers ready 5(3)
Stances known 1


Maneuvers:
Crusader's Strike {ToB 58}, DS strike - heal 1d6+1 hp with succesful melee attack against opponent with different aligment;

Vanguard Strike {ToB 61}, DS strike - if attack hit, allies gain +4 bonus on attacks against target until start of your next turn;

Stone Bones {ToB 84}, SD stike if attack hit you gain DR 5/adamantine for 1 round;

Leading the Attack {ToB 91}, WR strike - if attack hit, allies gain +4 morale bonus on attacks against target for 1 round

Charging Minotaur {ToB 81}, SD strike - mnoga bukav

Stances: Iron Guard's Glare {ToB 59}, DS stance - opponents you threaten takes -4 penalty on attacks against your allies

--------------------------------------------------------------------------
Ork racial traits:
• Medium Size
• 30’ Movement
• Darkvision 60’
• Light Sensitivity: Orcs are dazzled in bright sunlight or within the radius of a daylight spell.

--------------------------------------------------------------------------
Feats:

HD1: Weapon Focus (Ranseur)
FBF1: Brutal Throw {CAdv 106}
HD2: Extra Granted Maneuver {ToB 30}

--------------------------------------------------------------------------
Skills:
(4-2)x4 + 1 = 9 sp
Concentration (Con) +7 = 5 ranks +2 Con [4 1]
Martial Lore(Int) +2 = 4 ranks -2 Int [4 0]


Инвентарь
--------------------------------------------------------------------------
Possession:

Ranseur, mw 310 gp 12 lb
Banded mail 250 gp 35 lb -6 ACP
Javeline x5 5 gp 10 lb
Gauntlet, Spiked 5 gp 1 lb
Warhammer 12 gp 5 lb
Sundark Goggles{RoDr123} 10 gp
Ranseur 12 lb
Potion of Bullstrength
Potion of CMW
Chainshirt 25 lb

Standard adventurer's kit 15 gp 33 lb. Player's Handbook:
Backpack (empty) 2 g 2 lb. Player's Handbook
Bedroll 1 sp 5 lb. Player's Handbook
Flint and steel 1 gp - Player's Handbook
Pouch, belt (empty) 1 gp ½ lb. Player's Handbook
Rations, trail (10 days) 5 gp 10 lb. Player's Handbook
Rope, hempen (50') 1 gp 10 lb. Player's Handbook
Sunrods (2) 4 gp 2 lb. Player's Handbook
Waterskin 1 gp 4 lb. Player's Handbook

Potion of Resist Energy (fire)



598 gp 109 lb
coins 146 (302-216-120+180) gp
load: 0-133 light, 134-266 med, 267-400 heavy
Нет ни одного персонажа мастера.