[IK] Bitter Medicine | ходы игроков | Полевой журнал

 
DungeonMaster Tref
15.08.2017 07:47
  =  
Здесь будет информация о ваших противниках, союзниках и прочем(дополняется в процессе игры).

Хадорская валюта.
1 колтина = 1gc, 1 денежка = 0.1gc, 1 куппек = 0.01gc.

Кровавая Испарина
Что это за зараза? Один Морроу знает! Одно можно сказать точно, люди от неё мрут пачками — что от твоего артобстрела.

Есть все основания полагать, что заражение происходит как воздушно-капельным путём, так и при контакте с жидкостями больного. Так что стоит исключать близкие контакты с потенциальными заражёнными. Кроме того, есть неподтверждённые сведения, что вирус может передаваться на бытовом уровне, при контакте с объектами, которых касался больной. Ввиду этого, минимальные меры предосторожности — это плотные кожаные перчатки, алхимическую маску и провощённый плащ в присутствии инфицированных. Замечено, что высокие температуры убивают вирус, что позволяет дезинфицировать вещи и сжигать трупы, но неприемлемо для лечения людей — необходимая температура просто убьёт пациента. Инкубационный период чрезвычайно краток — от двенадцати часов до суток. В этот момент болезнь практически не диагностируема, но может быть излечена при помощи больших доз микстуры, изобретённой доктором Звезденым. А потом зараза набирает полную силу, происходит понижение температуры больного, появляется мышечная слабость, тело покрывается червоточинами, человек становиться похож на ходячий труп. И тут всё зависит от стойкости организма — большинство умирает в течении пары недель, кто-то мучается месяц, но некоторым удаётся выжить после примерно шести недель страданий. Правда у выздоровевших крайне истощены все силы организма, они могут погибнуть даже от обычной простуды. Общая летальность составляет около восьмидесяти процентов.

доктор Герман Воротовский

Статный мужчина около сорока лет отроду. Носит пальто, подбитое мехом и всё время держит в руках саквояж, вроде докторского, ни на минуту его не выпуская. Тёмный волосы с проседью собраны в хвост, борода аккуратно подстрижена, на носу очки. Держится с достоинством — видно из благородных.

Алхимик и хирург на службе Её Императорского Величества. Судя по всему благородный человек, в общении держит себя достойно, но без присущей аристократом чванливости. Ценит в людях преданность своему делу и тягу к знаниям. Если верить рассказам Алисы, постоянно колесит по необъятным просторам Родины и вновь присоединённым территориям, избавляя людей от болезней и страданий. Скорее всего знает о Кровавой Испарине больше, чем сообщил вам.

Алиса Финхоф

Бойкая девчушка с приятными округлостями во всех нужных местах. Постоянно отирается возле этого благородного господина. Но кто она ему? Дочь, служанка или любовница?

Милая девушка лет семнадцати, родившаяся в волости Дорогня. Несколько лет назад чуть не погибла во время эпидемии оспы, однако её посчастливилось оказаться в числе спасённых талантливым алхимиком Германом Воротовским. С тех пор девушка безусловно предана врачу и сопровождает его в качестве помощницы и ученицы. Под покровительством своего благодетеля собирается поступать в Корский Императорский Университет.
Отредактировано 26.08.2017 в 14:47
1

DungeonMaster Tref
23.08.2017 05:53
  =  
Бандиты, напавшие на поезд.

Налётчик.

PHY = 6/7 AGL = 4/5 INT = 3/5
SPD = 6/7 PRW = 5/5 ARC = -/4
STR = 6/6 POI = 4/5 PER = 3/5

WILLPOWER = 9
COMMAND RANGE = 3
INITIATIVE = 15
DEF = 12
ARM = 13
VITALITY = 11

Occupational Skills:
1)Riding[2](AGL) = 6
3)Detection[1](PER) = 5
4)Survival[1](PER) = 5

Military Skills:
1)Thrown Weapon[1](PRW) = 6
2)Hand Weapon[2](PRW) = 7

Abilities:

1) Defender – Once per round, when a friendly character within this character’s command range is hit with an enemy attack, immediately after the attack has been resolved this character can advance toward the enemy character, up to twelve feet (2 ̋), and make one melee attack.

2) Grenadier – The character gains an additional quick action each turn that can be used only to pull the pin on a grenade.

3) Hit ’Em Low – When a friendly character hits a living or undead enemy character while the enemy is in base-to-base contact with this character, the enemy character is knocked down.

Ranged Weapons[RNG/RAT/AOE/POW]:
1)Explosive Grenade[8/6/3/10]

Melle Weapons[MAT/P+S]:
1)Pickaxe[7/10] - On a hit with this weapon against a knocked down target, a character can spend 1 feat point to gain an additional die on the damage roll.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Троллкин Налётчик.

PHY = 7/8 AGL = 4/5 INT = 3/4
SPD = 5/6 PRW = 5/5 ARC = -/4
STR = 7/7 POI = 2/4 PER = 3/4

WILLPOWER = 10
COMMAND RANGE = 3
INITIATIVE = 13
DEF = 11
ARM = 14
VITALITY = 13

Occupational Skills:
1)Riding[2](AGL) = 6
3)Detection[1](PER) = 4
4)Survival[1](PER) = 4

Military Skills:
1)Thrown Weapon[1](PRW) = 6
2)Hand Weapon[2](PRW) = 7

Abilities:

1) Defender – Once per round, when a friendly character within this character’s command range is hit with an enemy attack, immediately after the attack has been resolved this character can advance toward the enemy character, up to twelve feet (2 ̋), and make one melee attack.

2) Grenadier – The character gains an additional quick action each turn that can be used only to pull the pin on a grenade.

3) Hit ’Em Low – When a friendly character hits a living or undead enemy character while the enemy is in base-to-base contact with this character, the enemy character is knocked down.

4) Tough – The character is incredibly hardy. When this character is disabled, roll a d6. On a 5 or 6, the character heals 1 vitality point, is no longer disabled, and is knocked down.

Ranged Weapons[RNG/RAT/AOE/POW]:
1)Explosive Grenade[8/6/3/10]

Melle Weapons[MAT/P+S]:
1)War Hammer[6/12] - On a critical hit, a living target hit has a chance to be knocked out (p. 219) by the attack. If the target suffers damage from the attack, he must make a Willpower roll against a target number equal to the attacking character’s STR + 12. If the target succeeds, he stays conscious. If he fails, he is knocked out.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Стрелок.

PHY = 6/7 AGL = 4/5 INT = 3/5
SPD = 6/7 PRW = 4/5 ARC = -/4
STR = 5/6 POI = 4/5 PER = 4/5

WILLPOWER = 9
COMMAND RANGE = 3
INITIATIVE = 14
DEF = 13
ARM = 11
VITALITY = 8

Occupational Skills:
1)Riding[2](AGL) = 6
3)Detection[1](PER) = 5
4)Survival[1](PER) = 5

Military Skills:
1)Pistol[2](POI) = 6

Abilities:

1) Fast Reload – The character gains one extra quick action each turn that can be used only to reload a ranged weapon.

2) Gunfighter – The character does not suffer a –4 penalty on ranged attack rolls with pistols or carbines while engaged.

3) Saddle Shot – This character does not suffer the firing from horseback penalty when making ranged attacks while mounted.

Ranged Weapons[RNG/RAT/POW]:
1)Carbine[8/6/10]
2)Repeating Pistol[10/6/10]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Бандит Ветеран.

PHY = 6/7 AGL = 4/5 INT = 4/5
SPD = 7/7 PRW = 5/5 ARC = -/4
STR = 5/6 POI = 5/5 PER = 4/5

WILLPOWER = 10
COMMAND RANGE = 4
INITIATIVE = 16
DEF = 14
ARM = 11
VITALITY = 8
Feat Points 1/1

Occupational Skills:
1)Riding[2](AGL) = 6
3)Detection[1](PER) = 5
4)Survival[1](PER) = 5

Military Skills:
1)Pistol[2](POI) = 7
2)Thrown Weapon[1](PRW) = 6
3)Hand Weapon[1](PRW) = 6

Abilities:

1) Fast Reload – The character gains one extra quick action each turn that can be used only to reload a ranged weapon.

2) Gunfighter – The character does not suffer a –4 penalty on ranged attack rolls with pistols or carbines while engaged.

3) Marksman – The character can use quick actions and aim in the same round but still has to forfeit his movement to gain the aiming bonus.

4) Dual Shot – The character can forfeit his movement during his turn to make one additional ranged attack with a pistol or rifle.

5) Suppressing Fire – A Wyrmwall Rider equipped with a repeating pistol or carbine may use Suppressing Fire instead of making a normal ranged attack. Suppressing Fire expends five rounds of ammunition. Place a 3 ̋ AOE completely within the RNG of the weapon used. The center point of the AOE must be within the character’s range and line of sight. Living characters in the AOE must make a Willpower roll against a target number of 15. If the roll succeeds, nothing happens. If the roll fails, the character immediately goes prone.

6)Two-Weapon Fighting – While fighting with a one-handed weapon or pistol in each hand, the character gains an additional attack for the second weapon. He suffers –2 on attack rolls with the second weapon while doing so.

Ranged Weapons[RNG/RAT/POW]:
1)Repeating Pistol[8/7/10]
2)Repeating Pistol[8/7/10]

Melle Weapons[MAT/P+S]:
1)Pickaxe[6/10] - On a hit with this weapon against a knocked down target, a character can spend 1 feat point to gain an additional die on the damage roll.
Отредактировано 23.08.2017 в 07:09
2

DungeonMaster Tref
18.09.2017 10:23
  =  
Вложение
Зимний гвардеец.

PHY = 6/7 AGL = 4/5 INT = 3/5
SPD = 6/7 PRW = 4/5 ARC = -/4
STR = 5/6 POI = 4/5 PER = 3/5

WILLPOWER = 9
COMMAND RANGE = 3
INITIATIVE = 14
DEF = 12
ARM = 13
VITALITY = 9

Occupational Skills:
1)Detection[1](PER) = 4
2)Driving[1](AGL) = 5
3)Medicine[1](INT) = 4
4)Survival[1](PER) = 4

Military Skills:
1)Rifle[1](POI) = 5
2)Hand Weapon[1](PRW) = 5

Abilities:
1)Find Cover - At the start of combat before initiative is rolled, this character can immediately advance up to twelve feet (2 ̋) and perform a quick action to take cover or go prone.

2)Sentry - Once per round when an enemy is placed in or moves into the line of sight of this character, this character can immediately make one attack, targeting that enemy.

Melle Weapons[MAT/P+S]:
1)Axe[5/8]

Ranged Weapons[RNG/RAT/POW]:
1)Blunderbuss[8/4[3]/12]
3

Партия: 

Добавить сообщение

Нельзя добавлять сообщения в неактивной игре.