Ксорвинтаал: Убить дракона | ходы игроков | Хоумрулы

 
DungeonMaster GrayStranger
09.07.2011 19:08
  =  
E6
Существ с HD больше 6 не бывает, если конечно они не обрели божественный статус или близкий к нему.

Vitality and Wound Points System


Wounds and Vitality по русски и очень кратко
Wound points = Constitution
Vitality points = 1st level max on hit dice, 2nd level half of hit dice

Пример:
Воин с телосложением 14 и вторым уровнем - WP = 14, VP = 15
1

DungeonMaster GrayStranger
09.07.2011 19:11
  =  
Изменения касательно боевой механики

Оружие ближнего боя

Обычное одноручное и двуручное
Attack bonus = Base Attack Bonus + Strength or Dexterity Modifier (whichever is lower)

Лёгкое (можно использовать как обычное)
Attack bonus = Base Attack Bonus + Dexterity Modifier

Дистанционное оружие
Attack bonus = Base Attack Bonus + Dexterity Modifier + Range Penalty

Ranged weapons no longer have different range increments – they have only maximum firing distance.
Universal range increment is 30 ft.

Far Shot feat changes:
Your range increment for all ranged weapons is now equal 60 ft.

Защита
Armor class = 10 + Shield bonus + Dexterity modifier

Изменения в модификаторах от размера существа
Size Modifier
Colossal = (-8 AC)
Gargantuan = (-6 AC)
Huge = (-4 AC)
Large = (-2 AC)
Medium = (0 AC)
Small = (+2 AC)
Tiny = (+4 AC, +2 Attack)
Diminutive = (+6 AC, +4 Attack)
Fine = (+8 AC, +6 Attack)

Броня обычно даёт DR, но противник может попытаться атаковать слабые места и дыры в броне (chinks in armor)

Armor bonus to AC added only if attacker tries to attack chinks in armor and ignore DR

Armor type --------------------------- Typical AC for armor chinks
Flexible armor (mail, leather, cloth) =10
Part armor (segmented plate) =8
High-grade armor (full plate) =10
Natural armor (only some parts covered, plates) =6
Natural armor (full body, scales) =16

Bludgeoning weapons can’t target chinks in armor and ignore DR.
For piercing attacks Armor chinks AC treated as 2 lower.

Использование заклинаний в броне
Armor no longer have Spell Failure penalty.

If Armor has any Armor check penalty you must make Concentration check against DC 20. Your Concentration skill is subject to Armor Check Penalty.

Spellcaster that not suffered from Spell Failure do not need to make Concentration checks to cast in Armor.

Disarm
There is no -4 penalty for light weapon.
Penalty for non-weapon objects remains only if character has no Improvised weapons training.

Feint
With successful Feint you can ignore all Dodge bonuses to opponents AC.

Improved Feint Feat changes:
--You may add your Intelligence modifier to your Feint Roll (if any).
--Instead of ignoring Dodge bonus you may Ignore Shield bonus to AC and bonuses granted by Combat Expertise, Total defense or Fight-defensively options.

Sunder
---Opposed Rolls:
Weapons get bonus only on defensive roll +4 for two-handed, +6 on one-handed and +8 on light
---Sundering Carried or Worn Object:
You make an attack against opponents AC + Object Size modifier

Object Size
Armor = 0
Backpack = +2
Arrow quiver = +4
Flask = +6
Bracelet = +8
Ring = +10

Trip
You can trip with any weapons, but you get -4 on your Opposed roll if you try to trip with Light or One-Handed weapons.

Unarmed trip do not get -4 penalty for light weapon.

Two-Weapon Fighting
Circumstances -------------Primary hand ----------Secondary hand
Normal Penalties...........................-2.................................-4
Off-hand Weapon is Light..............-0.................................-4
With TWF Feat...............................0.................................-2
With TWF feat and Light Weapon....0..................................0

Double Weapons
Most Two-handed weapons can be used as Double improvised weapons there second weapon is improvised bludgeoning (Like Greatsword pommel strikes). They are treated as Light weapons without reach for purposes of determining damage and attack bonus.

Armor and Movement
You movement is no longer hampered by normal armor, even heavy. Of course if you can carry it, because armor weights was changed to more realistic.
You still get additional Armor Check Penalty if you do not proficient with armor.

Tumble
You can’t avoid attacks of opportunity with Tumble checks.
2

DungeonMaster GrayStranger
09.07.2011 19:13
  =  
Фиты
-Персонаж получает один фит на 1, 2, 4 и 6 уровнях.
-Фиты которые можно брать несколько раз со складывающимися эффектами разрешается брать до 3 раз максимум.
-После получения 6 уровня персонаж не растёт в HD и просто получает дополнительные фиты.
3

DungeonMaster GrayStranger
09.07.2011 19:15
  =  
Изменения в фитах

Deflect arrows
You may deflect as many arrows as you have AoO – lose one AoO for each deflection attempt.
To deflect arrow you must make an attack roll higher than that of an incoming arrow, you get +4 on that roll.

Diehard
You are no longer fatigued than get wound points damage.
Additionally you get +4 to all stabilization and dying Fortitude saves.

Dodge
+1 dodge bonus to AC

Far shot
Universal range increment increases from 30 to 60 ft.

Feint
With successful Feint you can ignore all Dodge bonuses to opponents AC (opponent is Flat-footed).

--You may add your Intelligence modifier to your Feint Roll (if any).
--Instead of ignoring Dodge bonus you may Ignore Shield bonus to AC and bonuses granted by Combat Expertise, Total defense or Fight-defensively options.

Improved critical
+2 to weapon threat range

Power attack
You can power attack with Light weapons if you use your attack bonus for normal ones.

Rapid Reload
Time to reload crossbows reduced and now takes 1 round less.
If crossbow can be reloaded in 1 round than now you need only move action.

Shield proficiencies
Shield: small shield, shield
Tower Shield: large shield
Not having appropriate shield proficiency will result in additional -4 ACP. You do not need shield proficiency for buckler.

Snatch arrows
Same as with Deflect arrows but you can catch them. You get an addiotional +4 on attack roll to defect arrow to a total of +8.

Toughness
+3 Wound points

Weapon finesse
This feat no longer needed. Treat any character as having it.

Weapon proficiencies
Simple: group
Martial: group
Exotic: choose one
Improvised: Prerequisites (base attack bonus +2 or monk)
4

DungeonMaster GrayStranger
09.07.2011 19:21
  =  
Ссылка на файл с хоумруленными вещами

ссылка
5

DungeonMaster GrayStranger
09.07.2011 19:33
  =  
Специальное снаряжение

Riding griffon (3 HD, Large Magical Beast) - 300 золотых

Light Ballista (Heroes of Battle p. 67) - 60 золотых
Отредактировано 22.07.2011 в 22:29
6

DungeonMaster GrayStranger
09.07.2011 19:50
  =  
Flaws
Недостатки. За каждый взятый недостаток можно взять один дополнительный фит.
Примечание: фиты, как и сами недостатки берутся на первом уровне.

One Eye
-4 to all ranged attack rolls
-5 to Spot checks
+2 to flanking enemies attacks

One Hand
You have only one hand
you must make Concentration DC 20 check even if you do not wear armor with Armor Check Penalty on all spells with somatic components

One Leg
Can't run
-4 on opposed rolls when targeted with Trip, Bullrush and overrun special attacks
-5 to Balance and Tumble checks

Weak Health
Your Wound points = 1/2 Constitution
-3 to Fortitude saves
Отредактировано 09.07.2011 в 20:32
7

DungeonMaster GrayStranger
09.07.2011 21:05
  =  
Дополнительно по стрелковому оружию

Луки
Луки в файле рассчитаны на +0 модификатор к силе, то есть больше нет луков просто и луков композитных.

Если модификатор силы ниже того, что у лука, то персонаж получает -1 к атаке за каждую единицу на которую модификатор силы лука больше чем у персонажа.
Пример: Лук +3 в руках персонажа с силой 10 будет иметь -3 на атаку.

Механика:
Увеличить силу лука на 1 стоит 1/2 его стандартной стоимости.
-Так же за каждый +1 к модификатору силы, в руках персонажа с подходящим модификатором (или большим) лук имеет +50 футов к максимальной дистанции стрельбы.
-Masterwork или Cheap опции добавляются после установки силы лука.
-Уменьшение силы лука в отрицательную область не уменьшает его стоимость.

Пример: Лук(Bow) +3 в руках персонажа с силой 16 наносит 1к8+3 единиц урона и может стрелять на дистанцию до 350 футов.

Арбалеты
Арбалеты так же рассчитаны на +0 модификатор силы.

Если модификатор силы ниже того, что у арбалета, то персонаж вынужден перезаряжать его один дополнительный раунд. Арбалеты с модификатором силы на 4 большим, чем у персонажа перезаряжать самому нельзя.

Пример: Арбалет +0 может быть перезаряжен нашим кобольдом за 2 раунда, а вот Арбалет +1 он перезарядить не сможет.

Механика:
Увеличить силу арбалета на 1 стоит 1/2 его стандартной стоимости.
-Так же за каждый +1 к модификатору силы даёт +50 футов к максимальной дистанции стрельбы из арбалета у любого персонажа.
-Masterwork или Cheap опции добавляются после установки силы арбалета.
-Уменьшение силы арбалета в отрицательную область не уменьшает его стоимость.

Пример: Маленький Арбалет (Small Crossbow) +0 в руках нашего кобольда, несмотря на хилость того, всё равно наносит 1к6 единиц урона и может быть перезаряжен за 2 раунда. Или он может взять с собой арбалет посильнее просить полуогра заряжать его для него перед боем.
8

DungeonMaster GrayStranger
10.07.2011 13:25
  =  
О щитах и радости их использования

Lаrge Shield он же Tower Shield (неудачно назвал, надо было так и написать)
Кроме возможности его использовать по прямому назначению или пытаться избить им противника он может дать total cover - free action, но в раунде, когда выбрана эта опция и пока перснаж от неё не откажется нельзя атаковать. Так же, в отличие от того, что написано в PHB направлять заклинания пока щит цел нельзя - придётся его сначала сломать. Впрочем, ничто не мешает направлять заклинания бьющие по площади в клетку с персонажем.

У щита нет никаких штрафов на атаку.

Shield
Может делать тоже самое, что и большой щит, но только пока персонаж стоит на одном колене (prone).
9

DungeonMaster GrayStranger
10.07.2011 13:46
  =  
Подготовка оружия к чарджу
Любое оружие с piercing уроном, если его держат в двух руках может быть приготовленное к принятию на себя чарджа противника и нанесёт в таком случае двойной урон.

В одной руке можно использовать таким образом только:
Short spear, Spear, Long spear
Отредактировано 29.07.2011 в 20:42
10

Добавить сообщение

Нельзя добавлять сообщения в неактивной игре.