Просмотр сообщения в игре «[3.5] A Lamentation of Thieves»

DungeonMaster ZatriX
06.07.2016 17:04
Компания двинулась в тренировочный зал, ранее обследованный Фрейей. Леди Зан уже присутствовала там, разминаясь, плавно перетекая из стойки в стойку. Увидев четверку, она выпрямилась, выдохнула и предложила им войти, предварительно сняв обувь, оружие и броню.

- Итак, как вы наверное знаете, мы, монахи, предпочитаем сражаться без оружия, - начала вводную леди Зан. - Существует множество стилей, каждый из которых происходит из разных монастырей. Каждого из вас я могу научить одному из них. Не сразу, конечно. Но по крайней мере после первой тренировки вы будете знать к чему стремиться. Обычно я беру десять золотых за занятие, но с вами, в благодарность за ваши услуги, я буду заниматься бесплатно. Итак, выбирайте чему вы хотите обучаться. Как я и говорила, не каждому это будет полезно.

После выбора вы начинаете тренировки в выбранной дисциплине. После достижения пререков и визита к леди Зан вы получаете следующее: Владение оружием стиля (если есть); Новый скилл и 1 ранк в нем. По обретении необходимых навыков и еще одного посещения леди Зан вы получаете бесплатный фит в соответствии с дисциплиной.

Bear Claw: Favored weapon (FW): handaxe, light hammer, shortspear; Requirements (R): Intimidate 7 ranks; Skill (S): Craft (Scrimshaw); Feat (F): Crushing Clasp (BAB +4, STR 20+) Deals lethal damage in grapple, if grapple is maintained longer then opponent can hold breath, he is unconscious
Blind Beggar: FW: club, jo stick, quarterstaff; R: Blindfight, proficiency with one FW; S: Profession (Beggar); F: Weightless step (Move silently 7 ranks, DEX 16+) Move at half speed as if under effect of 'Pass without trace' spell
Dragon Tear: FW dagger, hand crossbow; R: Speak Language (Draconic); S: Knowledge (Criminal Underworld); F: Shadow Walk (Hide 8 ranks, DEX 16+) move between shadows (low-light) at full speed while hiding
Dwarwen Thunderhand: FW: none; R: Craft (any) 7 ranks, Improved Unarmed Strike (or Monk), STR 16+; S: Craft (Smelting); F: Hands of Uncreation (BAB +3, Improved Sunder, WIS 13+) gain shatter 1/day
Knot Maiden: FW: Whip, Spiked Chain; R Monk lvl7, Use rope 8 ranks; S: Perform (contortion); F: Sinuous body (Escape Artist 7 ranks, DEX 19+) spend 2 rounds dislocating joints to fit into space of 4 cubic feet or squeeze through an opening as small as 12 inches (less 25% for small creatures). No attacks or spells while squeezed, lose DEX to AC. Spend 1 round to unfold or suffer 1d6 damage.
Quills and Bells: FW: None; R: Perform (Bells); S: Knowledge (Anatomy); F: Clarion Strike (BAB 4+, Stunning Fist, WIS 20+) On grapple immobilise one of opponent's limbs for the number of rounds equal to your level (Will DC20 negates)
Seven Silver Carp: FW: Trident; R: Swim 5 ranks; S: Cliff dive (can use this instead of tumble while diving into water. DC reduced to 10, only need 5ft of water per 30ft of fall to dive); F: Aquatic Combat (Swim 7 ranks, DEX 18+) no attack roll penalties under water
Wind Foot: FW: None; R: Mobility, Good Alignment; S: Knowledge (Philosophy); F: Deflection (BAB +3, Dodge, DEX 18+) Spend a full round in total defence to gain +6 Dodge bonus to AC fro that round. Alternatively, spend standard action to call deflection. If your opponent fails to hit you with his attack, make attack roll on his weapon (provokes AoO), if successful, redirect his attack to any space you threaten: Make an attack roll with -2, if it hits the redirected target it takes base damage of original hit (no str modifiers)