ОВНАГ и все все все | ходы игроков | Дружественные НПС

 
DungeonMaster Меллоу
31.05.2015 21:56
  =  
МНОГО ИМЕН
Голем из плоти – монах.
NN large humanoid
Инициатива -1
DEFENSE
AC 9
hp 88
Damage Immunities: lightning, poison; bludgeoning, piercing, and slashing from non magical weapons that aren't adamantine
Condition Immunities: charmed, exhaustion, frightened, paralyzed, petrified, poisoned
OFFENCE
Скорость 30 ft
Мультиатака Голем может делать два Удара кулаком.
Атака ближнего боя: Удар кулаком +7 to hit, reach 5 ft.,
(2d8 + 4) bludgeoning damage.
STATISTICS
Str 19 (+4) Dex 9 (-1) Con 18 (+4)
Int 6 (-2) Wis 10 (+0) Cha 5 (-3)
Пассивное восприятие 10
Чувства: темновиденье 60 ft
Языки: Всеобщий, Эльфийский
SPECIAL ABILITIES
Berserk. Whenever the golem starts its turn with 40 hit points or fewer, roll a d6. On a 6, the golem goes berserk. On each of its turns while berserk, the golem attacks the nearest creature it can see. l(no creature is near enough to move to and attack, the golem attacks an object, with preference for an object smaller than itself. Once the golem goes berserk, it continues to do so until it is destroyed or regains all its hit points.
The golem's creator, if within 60 feet of the berserk golem, can try to calm it by speaking firmly and persuasively. The golem must be able to hear its creator, who must take an action to make a DC 15 Charisma (Persuasion) check. If the check succeeds, the golem ceases being berserk. If it takes damage while still at 40 hit points or fewer, the golem might go berserk again.
Aversion of Fire. If the golem takes fire damage, it has disadvantage on attack rolls and ability checks until the end of its next turn.
Immutable Form. The golem is immune to any spell or effect that would alter its form.
Lightning Absorption. Whenever the golem is subjected to lightning damage, it takes no damage and instead regains a number of hit points equal to the lightning damage dealt.
Magic Resistance. The golem has advantage on saving throws against spells and other magical effects.
Magic Weapons. The golem's weapon attacks are magical.
KI
Использование KI: тратя KI, голем может совершенствовать себя.
KI можно потратить:
10 KI – +2 к значение HP
20 KI – +1 к одной из характеристик (максимум можно поднять одну характеристику на 5 единиц, но не более 20 в совокупности, при этом, чтобы получить 20, надо потратить 40 KI).
50 KI – +1 к значению попадания или +1 к урону.
100 KI – дополнительный удар кулаком в мультиатаке.
APPEARANCE
Возраст неизвестно Рост 312 см (10 ft) Вес 380 кг
Волосы нет Глаза черные Кожа разная

Отредактировано 31.05.2015 в 21:58
1

DungeonMaster Меллоу
31.05.2015 22:00
  =  
ЛИЗОНЬКА
Кроулер – ездовое животное.
HN large monstrosity
Инициатива +1
DEFENSE
AC 15 (natural armor)
hp 51
OFFENCE
Скорость 40 ft., climb 40 ft.
Мультиатака Кроулер может делать две атаки:
Атака тентаклями и Укус.
Атака ближнего боя: Атака тентаклями +8 to hit, reach 10 ft., (1d4 + 2) poison damage, and the target must succeed on a DC 13 Constitution saving throw or be poisoned for 1 minute. Until this poison ends, the target is paralyzed. The target can repeat the saving throw at the end of each of its turns, ending the poison on itself on a success.
Укус +4 to hit, reach 5 ft., (2d4 + 2) bludgeoning damage.
STATISTICS
Str 14 (+2) Dex 13 (+1) Con 16 (+3)
Int 1 (-5) Wis 12 (+1) Cha 5 (-3)
Пассивное восприятие 13
Чувства: темновиденье 60 ft, perception +3
Языки: нет
SPECIAL ABILITIES
Keen Smell. The carrion crawler has advantage on Wisdom (Perception) checks that rely on smell.
Spider Climb. The carrion crawler can climb difficult surfaces, including upside down on ceilings, without needing to make an ability check.

Может везти на себе не более двух существ среднего размера (medium).
BAG
Седло. Позволяет перевозить двоих существ среднего размера. Фиксирует наездников, не позволяя им упасть.
Кожаная броня для Кроулера +2 АС. Штраф: уменьшение скорости на 5 футов.
Необходимо поместить в броню два кристалла – один, чтобы броня росла вместе с Кроулером, второй для того, чтобы наездники получали +2 АС, пока находятся на Кроулере. Второй кристалл будет работать 30 дней.

Отредактировано 01.06.2015 в 14:18
2

DungeonMaster Меллоу
31.05.2015 22:06
  =  
ЁКО
Кроулер – ездовое животное.
HN Huge monstrosity
Инициатива +2
DEFENSE
AC 18 (natural armor)
hp 154
OFFENCE
Скорость 45 ft., climb 45 ft.
Мультиатака Кроулер может делать три атаки:
Атака тентаклями, Укус и Плевок ядом.
Атака ближнего боя: Атака тентаклями +9 to hit, reach 10 ft., (1d8 + 3) poison damage, and the target must succeed on a DC 15 Constitution saving throw or be poisoned for 1 minute. Until this poison ends, the target is paralyzed. The target can repeat the saving throw at the end of each of its turns, ending the poison on itself on a success.
Укус +5 to hit, reach 5 ft., (2d8 + 3) bludgeoning damage.
Плевок ядом +7 to hit, reach 15 ft., (2d6 + 3) poison damage.
STATISTICS
Str 16 (+3) Dex 14 (+2) Con 18 (+4)
Int 6 (-2) Wis 12 (+1) Cha 5 (-3)
Пассивное восприятие 13
Чувства: темновиденье 60 ft, perception +3
Языки: нет
SPECIAL ABILITIES
Keen Smell. The carrion crawler has advantage on Wisdom (Perception) checks that rely on smell.
Spider Climb. The carrion crawler can climb difficult surfaces, including upside down on ceilings, without needing to make an ability check.

Может везти на себе не более трех существ среднего размера (medium) или одно большого размера (large).
Отредактировано 07.06.2015 в 21:56
3

DungeonMaster Меллоу
01.06.2015 14:22
  =  
ЗОДИАК
Демон, повелитель молний.
HN Huge fiend (demon)
Инициатива 0
DEFENSE
AC 21
hp 184
Saving Throws Con +11, lnt +9, Wis +6, Cha +7
Damage Resistances cold, fire, lightning; bludgeoning, piercing, and slashing from non magical weapons
Damage Immunities poison
Condition Immunities poisoned
OFFENCE
Скорость 25 ft., fly 30/35 ft.
Мультиатака Зодиак может делать три атаки:
Два удара Ятаганом 12-ти Зодиаков и один Укус
Атака ближнего боя:
Укус +10 to hit, reach 5 ft., one target. (5d10 + 5) piercing damage.
Ятаган 12-ти Зодиаков +10 to hit, reach 10ft., one target. (3d6 + 5) lightning damage (slashing без перчаток).
Атака дальнего боя:
Град молний зона 30 ft вокруг Зодиака, DC 15 Con, 3d4 lightning damage.
STATISTICS
Str 21 (+5) Dex 10 (+0) Con 22 (+6)
Int 19 (+4) Wis 12 (+1) Cha 15 (+2)
Пассивное восприятие 11
Чувства: всевидящий 120 ft.
Языки: понимание любого, универсальный с переводчиком.
SPECIAL ABILITIES
Horror Nimbus (Recharge 5-6). The nalfeshnee magically emits scintillating, multicolored light. Each creature within 15 feet of the nalfeshnee that can see the light must succeed on a DC 15 Wisdom saving throw or be frightened for 1 minute. A creature can repeat the saving throw at the end of each of its turns, ending the effect on itself on a success. If a creature's saving throw is successful or the effect ends for it, the creature is immune to the nalfeshnee's Horror Nimbus for the next 24 hours.
Magic Resistance. The nalfeshnee has advantage on saving throws against spells and other magical effects.
Teleport. The nalfeshnee magically teleports, along with any equipment it is wearing or carrying, up to 120 feet to an unoccupied space it can see.
BAG
Оружие: ятаган 12- Зодиаков (3d6)
Одежда: силовые перчатки (lightning damage), реактивные ботинки (+5 к полету 1 МЭ*/раунд), штаны скорости (+5 к скорости), силовой доспех (+2 АС, переводчик, Град молний 10 МЭ, невидимость 1 МЭ/минута, минимум 1 МЭ) *МЭ – Магическая Энергия
Заряд батареи: максимум 10 000
APPEARANCE
Возраст Неизвестно Рост 653 см Вес 880 кг
Волосы Коричневые Глаза Красные Рога и клыки Белые
Отредактировано 01.06.2015 в 14:24
4

DungeonMaster Меллоу
07.06.2015 22:01
  =  
ЭНИРОГ ДРАКОН
Молодой вулканический дракон.
LE large dragon
Инициатива 0
DEFENSE
AC 18
hp 178
Saving Throws Dex +4, Con +9, Wis +4, Cha +8
Skills Perception +8, Stealth +4
Damage Resistances bludgeoning, piercing, and slashing from non magical weapons.
Damage Immunities fire, poison.
OFFENCE
Скорость 40ft., climb 40ft., fly 80ft.
Мультиатака дракон может делать три атаки:
Укус и два удара когтями.
Атака ближнего боя:
Укус +10 to hit, reach 10ft., (2d10 + 6) piercing damage plus (1d6) fire damage.
Удар когтями +10 to hit, reach 5 ft., (2d6 + 6) slashing damage.
Огненное дыхание (Recharge 5-6) 30-foot конус. DC 17 Dex, (16d6) fire damage при провале, или половина при успехе.
STATISTICS
Str 23 (+6) Dex 10 (0) Con 21 (+5)
Int 14 (+2) Wis 11 (0) Cha 19 (0)
Пассивное восприятие 18
Чувства: слеповиденье 30 ft темновиденье 120 ft
Языки: общий Фаеруна, драконий, общий Асхал Ролла
SPECIAL ABILITIES
Аура Вулканический пепел всегда окружает Энирога в форме дракона. Может менять состояние ауры из пассивной в активную и обратно за дополнительное действие.
Пассивная аура DC 12 Con, (1d6) acid damage радиус 5 ft.
Активная аура DC 18 Con, (5d6) acid damage радиус 15 ft.
Обращение в гуманоида Энирог способен обращаться в драконорожденного в качестве действие.

ЭНИРОГ ДРАКОНОРОЖДЕННЫЙ
Драконорожденный – вулканический тип.
LE medium humanoid
Инициатива 0
DEFENSE

AC 18
hp 178
Saving Throws Dex +4, Con +9, Wis +4, Cha +8
Skills Perception +8, Stealth +4
Damage Resistances bludgeoning, piercing, and slashing from non magical weapons.
Damage Immunities fire, poison.
OFFENCE
Скорость 40ft.
Мультиатака драконорожденный может делать три атаки:
Укус и два удара кулаками.
Атака ближнего боя:
Укус +10 to hit, reach 5ft., (2d6 + 6) piercing damage plus (1d4) fire damage.
Удар кулаком +10 to hit, reach 5 ft., (2d10 + 6) bludgeoning damage plus (1d4) fire damage.
Огненное дыхание (Recharge 5-6) 15-foot конус. DC 17 Dex, (16d6) fire damage при провале, или половина при успехе.
STATISTICS
Str 23 (+6) Dex 10 (0) Con 21 (+5)
Int 14 (+2) Wis 11 (0) Cha 19 (0)
Пассивное восприятие 18
Чувства: слеповиденье 30 ft темновиденье 120 ft
Языки: общий Фаеруна, драконий, общий Асхал Ролла
SPECIAL ABILITIES
Обращение в дракона Энирог способен обращаться в вулканического дракона в качестве действия.
5

DungeonMaster Меллоу
07.06.2015 22:21
  =  
Lightning Fighter
Armor Class 15
Hit Points 59 (7d10 + 21)
Speed 40ft.
STR 19 (+4) DEX 8 (- 1) CON 16 (+3)
INT 5 (-3) WIS 7 (- 2) CHA 7 (-2)
Senses darkvision 60ft., passive Perception 8
Damage Immunities lightning
ACTIONS
Greatsword. Melee Weapon Attack: +6 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: (2d8 + 4) slashing damage plus (1d4) lightning damage. This is a magic weapon attack.
Gun. Ranged Weapon Attack: +6 to hit, ranged 40 ft., one target. Hit: (1d8 + 4) lightning damage.

Lightning Captain
Armor Class 17
Hit Points 84 (13d8 + 26)
Speed 40 ft.
STR 13 (+1) DEX 18 (+4) CON 15 (+2)
INT 16 (+3) WIS 17 (+3) CHA 12 (+1)
Saving Throws Str +4, Dex +7, lnt +6, Wis +6
Skills Arcana +6, Insight +6, Perception +6
Senses darkvision 60ft passive Perception 16
Damage Immunities lightning
ACTIONS
Multiattack. The Lightning Captain makes two Maul or two Gun attack.
Maul. Melee Weapon Attack: +7 to hit, reach 5 ft. , one target. Hit: (2d6 + 4) bludgeoning damage plus (3d8) lightning damage. This is a magic weapon attack.
Gun. Ranged Weapon Attack: +7 to hit, ranged 60 ft., one target. Hit: (1d8 + 4) lightning damage.

Lightning Elite
Armor Class 18 (plate)
Hit Points 91 (14d8 + 28)
Speed 30 ft.
STR 16 (+3) DEX 14 (+2) CON 15 (+2)
INT 14 (+2) WIS 14 (+2) CHA 15 (+2)
Saving Throws Con +5, lnt +5, Wis +5
Senses darkvision 60ft., passive Perception 12
Damage Immunities lightning
SPECIAL ABILITIES
Teleport. The Lightning Elite magically teleports, along with any equipment it is wearing or carrying, up to 120 feet to an unoccupied space it can see.
ACTIONS
Multiattack. The Lightning Elite makes two Greatsword attacks or two Gun attack.
Greatsword. Melee Weapon Attack: +9 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 13 (2d6 + 6) slashing damage plus 10 (3d6) lightning damage. This is a magic weapon attack.
Gun. Ranged Weapon Attack: +9 to hit, ranged 60 ft., one target. Hit: (1d8 + 6) lightning damage.

Lightning Asassian
Armor Class 15
Hit Points 59 (7d10 + 21)
Speed 40ft.
STR 19 (+4) DEX 8 (- 1) CON 16 (+3)
INT 5 (-3) WIS 7 (- 2) CHA 7 (-2)
Senses darkvision 60ft., passive Perception 8
Damage Immunities lightning
SPECIAL ABILITIES
Sneak Attack (1/Turn). The Lightning Asassian deals an extra (4d6) damage when it hits a target with a weapon attack and has advantage on the attack roll, or when the target is within 5 feet of an ally of the assassin that isn’t incapacitated and the assassin doesn’t have disadvantage on the attack roll.
ACTIONS
Multiattack. The Lightning Asassian makes two Claw attacks or two Gun attack.
Claw. Melee Weapon Attack: +6 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: (2d6 + 4) slashing damage and the target must make a DC 15 Constitution saving throw, taking (7d6) lightning damage on a failed save, or half as much damage on a successful one.. This is a magic weapon attack.
Gun. Ranged Weapon Attack: +6 to hit, ranged 40 ft., one target. Hit: (1d8 + 4) lightning damage.
6

Партия: 

Добавить сообщение

Нельзя добавлять сообщения в неактивной игре.