|
|
|
|
Это я с телефона баловался :) кубы кидает все ок!
|
182 |
|
|
|
Можно теперь иметь Клайва много и всегда? Погнаали! )
|
183 |
|
|
|
Много и всегда не обещаю, но поутрам и в обед теперь тоже смогу выползать :)
|
184 |
|
|
|
Я запутался что и откуда у тебя фигачит молнией
|
185 |
|
|
|
ааа я ж потерял два левла. тогда может и не фигачу если с ним связь потерял. в таком случае активирую пояс на 3д8 (остаток заряда). Если надо подправлю заявку.
Если с вестижем все таки связь не прервалась (вроде не помню про потерю абилки если уже вестиж привязан), то заявка про молнию в силе. только она стала бить в два раза ближе, урон не изменился
Результат броска 3D8: 1 + 3 + 3 = 7
|
186 |
|
|
|
Хотелось бы понять про потерю вестижа именно, да.
|
187 |
|
|
|
У меня изменился эффектив биндер левел (стал на 2 меньше) но он влияет только на призыв вестижей (новых), а на уже заключенные "сделки" нет. К тому же: Whether the binding check succeeds or fails, you gain the powers granted by the vestige for 24 hours. During that time, you cannot rid yourself of the vestige unless you possess the Expel Vestige feat. и Vestiges are bound to your soul by the pact. They cannot be targeted or expelled by any means except the Expel Vestige feat, nor can they be suppressed except by an antimagic field or similar effect Так что молния в силе :) козырно так :))
|
188 |
|
|
|
Вот теперь понятно )
Собсно влияет только вторая цитата, но не суть
|
189 |
|
|
|
Кстати посчитай себе, если ты 2го лвл и -15хп, это сколько у тебя хп?
|
190 |
|
|
|
|
ненене, чувак. Посчитай, сколько хп у тебя было бы на 2м лвл и отними 15.
|
192 |
|
|
|
ненене девид блейн :) см. энерджи дрейнд The character gains one or more negative levels, which might permanently drain the character’s levels. If the subject has at least as many negative levels as Hit Dice, he dies. Each negative level gives a creature the following penalties: -1 penalty on attack rolls, saving throws, skill checks, ability checks; loss of 5 hit points; and -1 to effective level (for determining the power, duration, DC, and other details of spells or special abilities). In addition, a spellcaster loses one spell or spell slot from the highest spell level castable. т.е. 5 за атаку и по 5 за каждый негативный уровень и того 15 урона, не больше :)
|
193 |
|
|
|
An affected opponent takes a –1 penalty on all skill checks and ability checks, attack rolls, and saving throws, and loses 5 hit points and one effective level or Hit Die (whenever level is used in a die roll or calculation) for each negative level Такие дела
|
194 |
|
|
|
нене :) вот что рулз компендиум говорит: –1 effective level: Whenever the victim’s level is used in a roll or calculation, reduce it by one for each negative level.т.е. только эффективный уровень! вот потеря уровня (левел лосс) если я сейв провалю поутру - тогда да, я потеряю хп и хитдайс считай стану на 1-2 левла меньше (см. как отсейвлюсь). а тут уже все хиты из меня высосали. иначе б это было б убер вещью убивающее всех и вся за пару атак картинка
|
195 |
|
|
|
Мастер, я может что забыл, но вроде тени убивают высосав силу до нуля и мертвец сам становится тенью
|
196 |
|
|
|
Ахем. Вилку кинь против 16 или шейкен. На след ходу тоже, пока вблизи от Сигимара находишься. И т.д. Как только один раз прокинешь - эффект заканчивается.
|
197 |
|
|
|
|
Предзаявка.
Продолжаю атаковать того, что под действием свечи и что атакует Ризо. Пришли каменные кости, но использую ведущий удар (еще +4 к атакам союзников)
Результат броска 1D3: 1 - "маневр". Результат броска 1D20+8: 14 - "атака" Результат броска 2D6+4: 2 + 6 + 4 = 12 - "атака" Результат броска 1D20+8: 18 - "атака" Результат броска 2D6+4: 2 + 3 + 4 = 9 - "атака"
|
199 |
|
|
|
Чота я опять потерял, что за вестиж ты забайндил.
|
200 |
|
|
|
Naberius The Grinning Hound Абилки: "Disguise Self: You can alter the appearance of your form as a standard action. This effect works like the disguise self spell. Faster Ability Healing: You heal 1 point in each damaged ability score every round, and 1 point in all drained ability scores every hour Naberius’s Skills: At the time you make your pact, you can choose a number of skills equal to your Constitution bonus (if any). Your choices must be skills that can’t be used untrained and in which you have no ranks. For the duration of the binding, you can make skill checks with your chosen skills even though you are untrained. If your Constitution modifier decreases after you make the pact, you lose the ability to make untrained checks with an equal number of the chosen skills. Lost skills are chosen randomly, and they remain inaccessible to you until you make another pact with Naberius. Persuasive Words: You can direct a verbal command at a single living target within 30 feet as if using the command spell. A successful Will save negates the effect. When your effective binder level reaches 14th, your words become even more persuasive and this ability functions like the suggestion spell. Once you have used this ability, you cannot do so again for 5 rounds. Silver Tongue: You can take 10 on Diplomacy and Bluff checks even if distracted or threatened. In addition, you can make a rushed Diplomacy check as a standard action and take no penalty. (Normally, a rushed Diplomacy check requires a full-round action and imposes a –10 penalty on the check.)"
|
201 |
|
|
|
|
Вестиж - Фокалор
Абилки Фокалора: Aura of Sadness: You emit an aura of depression and anguish that overtakes even the strongest-willed creatures. Every adjacent creature is overcome with grief, which manifests as a –2 penalty on attack rolls, saving throws, and skill checks, for as long as it remains adjacent to you. You can suppress or activate this ability as a standard action. Aura of sadness is a mind-affecting ability. Focalor’s Breath: As a standard action, you can exhale toward a single living target within 30 feet. That target is blinded for 1 round unless it succeeds on a Fortitude save. Once you have used this ability, you cannot do so again for 5 rounds. Lightning Strike: Once per round as a standard action, you can call down a bolt of lightning that strikes any target you designate, as long as it is within 10 feet per effective binder level of your position. The lightning bolt deals 3d6 points of electricity damage, plus an additional 1d6 points of electricity damage for every three effective binder levels you possess above 5th. A successful Reflex save halves this damage. This ability functions outdoors, indoors, underground, and even underwater. Water Breathing: You can breathe both water and air easily.
|
203 |
|
|
|
Electricity and fire attacks deal half damage to most objects; divide the damage dealt by 2 before applying the hardness, имей в виду. а дверка очень толстая.
Barred Stone Doors 4 in. thick; hardness 8; 60 hp; Break DC 28.
|
204 |
|
|
|
дык так бы и сказал, что молния не эффективна :) сюда б ризо с его плевками кислотой.
|
205 |
|
|